| کد خبر: 105570 |

تدوین استانداردهای فنی و ایمنی ویژه ناوگان گردشگری

تین‌نیوز| به گفته مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، در حال حاضر یک هزار و 761 فروند قایق براي مقاصد تفريحي در شمال و جنوب كشور فعالیت می‎کنند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از افزایش ورود شناورهای تفریحی شخصی در جزیره كیش خبر داد.

اله‎مراد عفیفی‎پور با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه گردشگری دریایی در کشور، اظهار کرد: كارگروه توسعه گردشگری دریایی در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مشاركت همه سازمان‎ها و ارگان‎های مرتبط و فعالان گردشگری دریایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه موضوع توسعه گردشگری دریایی در كارگروه سامان‎دهی سواحل و بنادر بررسی شد و موافقت‎نامه همكاری و تفكیك وظایف ارگان‎های مرتبط به تصویب رسید، گفت: جلسات هم‎اندیشی با سازندگان كشتی‎های مسافری و تفریحی و همچنین فعالان گردشگری دریایی، برگزار می‎شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تدوین استانداردهای فنی و ایمنی خاص ناوگان گردشگری دریایی خبر داد و گفت: تا پایان امسال نمونه‎های شناورهای گردشگری دریایی مناسب با مناطق گردشگری دریایی و مطابق با استانداردهای ملی و بین‎المللی معرفی می‎شوند.
او از فعالیت یک هزار و 761 فروند قایق برای مقاصد تفریحی در شمال و جنوب كشور، خبر داد و گفت: علاوه بر شناورهای به ثبت رسیده، قایق‎ها و شناورهای سبك تفریحی ثبت نشده نیز در سواحل جنوب و شمال كشور فعالیت دارند.

عفیفی‎پور با بیان اینکه ورود شناورهای تفریحی شخصی به‌ویژه در جزیره كیش در حال افزایش است، افزود: یکی از فعالیت‎هایی که در بخش گردشگری دریایی انجام می‎شود، استفاده از شناورهای مسافری برای انجام تورهای گردشگري اطراف جزایر است. همچنین از برخی شناورها و به‌ویژه بارج‎ها به‎عنوان رستوران‎های دریایی استفاده می‎شود.

وی با تاکید بر لزوم همكاری ارگان‎های دریایی كشور به منظور تعیین مناطق گردشگری دریایی و ایجاد تسهیلات مورد نیاز از جمله شناورها، گفت: لازم است سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان بنادر و دریانوردی به منظور بازگشت مجدد تورهای كروز بین‎المللی به بنادر و جزایر ایران همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

به گفته عفیفی‎پور توسعه همكاری‎های شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی كشور و سازمان‎های مناطق آزاد با سازمان بنادر سازمان میراث فرهنگی، به‎منظور هماهنگ‎سازی فعالیت‎های گردشگری در سطح كشور و حفظ ایمنی گردشگران دریایی، می‎تواند گامی مهم در زمینه توسعه گردشگری دریایی باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.