| کد خبر: 196618 |

۷۳ نقطه حادثه خیز در سطح شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

در بلوار شهید هرمز پور از پلیس راه یاسوج_شیراز تا پل بشار بیشترین تصادفات عابرین پیاده اتفاق می‌افتد.

تین نیوز

 رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بلوار شهید هرمز پور از پلیس راه یاسوج_شیراز تا پل بشار بیش‌ترین تصادفات عابران پیاده اتفاق می‌افتد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سرهنگ اسماعیل خوشوقت در نشست با خبرنگاران با اشاره به این‌که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید قرار داریم، اظهار داشت: در چند حوزه دوره‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس برگزار شده و 32 تیم خودرویی، پنج تیم موتور سوار و 100 نفر پیاده از سوی پلیس برای ایمن سازی مسیر مدارس به صورت 15 روز در حالت آماده باش هستند.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که خطای انسانی، عامل 90 درصد تصادفات رانندگی در استان است، بیان کرد: در نیمه نخست امسال با کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی  در معابر شهری روبه‌رو هستیم و  70 درصد تلفات رانندگی درون شهری استان مربوط به عابران پیاده بوده و در چهارراه‌ها اتفاق می‌افتد.

خوشوقت با اشاره به وجود 73 نقطه حادثه خیز درون شهری در استان، ابراز کرد: تاکنون 17 نقطه حادثه خیز رفع شده و 13 نقطه در حال رفع است.   

وی با اشاره به انجام تست اعتیاد برای رانندگان متخلف، بیان کرد: از مجموع 215 نفر تست اعتیاد انجام شده 28 نفر مثبت و از مجموع 268 تست الکل حدود یازده نفر مثبت بودهو 335  جلد گواهینامه دارای نمره منفی در استان ضبط و بیش ازدو هزار و 790 دستگاه موتور سیکلت توقیف شد.

خوشوقت با تاکید بر اینکه اجرای زیرساخت ها از جمله راه اندازی سامانه پایش تصویری، پل مکانیزه عابرپیاده و خط کشی معابر نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی دارد، گفت: شهرداری ها به علت کمبود منابع از انجام برخی از امور معذور هستند ولی در کمتر از یک ماه آینده سامانه پایش تصویری در شهرهای یاسوج و گچساران راه‌اندازی خواهد شد.

خوشوقت تصریح کرد: اگر ماموری براساس حب و بغض شخصی نسبت به اعمال جریمه اقدام کند بدون شک براساس قانون مجرم شناخته شده و با وی برخورد می‌شود.

وی در خصوص انجام کارهای فرهنگی برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی، بیان کرد: تاکنون دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار شد و از ظرفیت پلیس‌یارها در این زمینه استفاده می‌کنیم و نمایشگاه‌های  برگزار شده در استان فاقد صلاحیت ترافیکی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.