| کد خبر: 153503 |

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان توسعه می‌یابد

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان، گفت: برای ایجاد یک ارتباط دائم و فراگیر نیاز به صدور روادید کثیرالورود است تا تجار ما به راحتی بتوانند از عمان بازدید کنند.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان، گفت: برای ایجاد یک ارتباط دائم و فراگیر نیاز به صدور روادید کثیرالورود است تا تجار ما به راحتی بتوانند از عمان بازدید کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، جبار کیانی ظهر امروز در نشست سفیر عمان با فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور پادشاهی عمان از دیرباز دوستانی وفادار برای هم بوده‌اند، اظهار داشت: کشور ما در شرایط سخت همراه و همکار عمان بوده و عمان هم در شرایط تحریم با ما یار و همراه بوده است و طبیعی است که با توجه به این روابط خوب و دیرینه می‌بایست مناسبات سیاسی و اقتصادی خوبی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فاصله نزدیک خلیج فارس و دریای عمان به کشور عمان ظرفیت و پتانسیل‌های این کشور در جهت ایجاد مناطق ویژه اقتصادی از جمله منطقه صحار است، افزود: تصور ما در بخش خصوصی این است که مناسبات اقتصادی ما در حد مناسبات سیاسی ما نیست و این کمبود و کاستی را می‌بایست ما در بخش خصوصی جبران کنیم و این شرایط هم بعد از برجام برای تجار و بازرگانان ما به خوبی فراهم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد کشور عمان می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای ما باشد و بنادر عمان می‌تواند جایگزین بنادر دیگری شود که هم‌اکنون در آن بنادر به فعالیت مشغول هستیم.

کیانی ابراز کرد: استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور عزیز ایران را تشکیل می‌دهد و همانگونه که ملاحظه کردید سرزمینی با غنای خدادادی فراوان است که از جمله این ظرفیت‌های خدادادی می‌توان به دارا بودن 25 درصد نفت و گاز کشور، 10 درصد آب کشور، 8.8 درصد جنگل‌های کشور و 25 درصد جنگل‌های زاگرس اشاره کرد.

وی بیان کرد: این استان سرزمینی با اقلیمی چهارفصل و بسیار زیبا و دارای قابلیت‌های گردشگری بوده که به پایتخت طبیعت ایران معروف است و محصولات باغی فراوان، تنوع گوناگون گیاهان دارویی و مهم‌تر از همه همسایگی با استان‌های بزرگ فارس، اصفهان و خوزستان از قابلیت‌های این استان است که می‌تواند فرصت خوبی را برای بازرگانان عمان فراهم آورد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: ما سال گذشته با حضور در نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی در مسقط، استارت ایجاد یک رابطه صمیمی و دوستانه را به دلیل علاقه‌مندی مردم عمان به بازدید از غرفه‌های ایران زده‌ایم و بازدید از برخی مناطق آزاد کشور عمان و دیدار با برخی مسئولان این مناطق، فرصتی را به وجود آورده که بتوانیم همکاری‌های مشترک‌مان را توسعه دهیم.

کیانی عنوان کرد:کالاهای بسیار خوب استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت‌های خدمات فنی و مهندسی این استان که قابلیت‌های بسیار بالایی دارد می‌تواند رونق بخش فضای کسب و کار عمان و مولد ارز و منافع برای کشور ما باشد.

وی بیان کرد: برای ایجاد یک ارتباط دائم و فراگیر نیاز به صدور روادید کثیرالورود است تا تجار ما به راحتی بتوانند از عمان بازدید کنند فرصت‌های آنجا را مطالعه کرده و نهایتا به گسترش روابط همت بورزند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: مشکلات بانکی، صدور ضمانت‌نامه‌ها و گشایش‌های ارتباطات ارزی از جمله مشکلاتی است که فراروی تجار دو کشور است که امیدارم با قولی که امروز سفیر کشور عمان به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دادند بخشی از این مشکل حل شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.