| کد خبر: 75899 |

نگه‌داری بیش از ۷هزار کیلومتر از جاده‌های کرمان‌جنوبی‌ با ۷۵راهدار

تین نیوز | مدیر‌کل راه و شهرسازی کرمان‌جنوبی با اشاره به اینکه شرایط جوی منطقه ما به‌گونه‌ای است که گاهی همزمان راهداران ما در یک منطقه عملیات برف‌روبی انجام می‌دهند و عده ای دیگر در جای دیگر مشغول بازگشایی مسیر بخاطر توفان شن و یا سیل هستند،گفت: در سیل اخیر ۱۰ و نیم میلیارد تومان به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی منطقه خسارت وارد‌آمد.
 

محمد ساردویی با اشاره به اینکه طرح راهداری زمستانی در حوزه استحفاظی این اداره‌کل از اول دی شروع شده و تا ۱۵ فروردین ۹۵ ادامه دارد، گفت: ما ۷۶۴۸ کیلومتر جاده داریم که ۸۰۰ کیلومتر آن برفگیر است از این میزان ۱۵۸ کیلومتر راه اصلی و فرعی بوده و مابقی راه روستایی برف‌گیر است.

وی مهم‌ترین گردنه‌های کرمان جنوبی را گردنه امیرالمؤمنین، سربیژن و جبال بارز نام برد و گفت: ۷۵راهدار با ۱۶۳ راننده و کارگر که بخشی نیزمربوط به پیمانکار بخش خصوصی است در طرح راهداری زمستانی با ما همکاری می‌کنند.

وی افزود: ۱۴۶ دستگاه ماشین آلات راهداری از جمله ۴ دستگاه نمک پاش که جدیدا خریداری شده‌است جزو تجهیزات راهداری زمستانی ماست. همچنین ۵ راهدارخانه داریم که  ۳ تا از این راهدارخانه‌ها مجهز به انبار شن و نمک هستند.

جاری شدن سیل در زمستان
ساردویی گفت: از شروع طرح راهداری زمستانی  تا کنون یکبار بارش برف داشتیم که منجر به نمک پاشی شد اما به برف روبی نرسید.

وی افزود: اما در این مدت یک سیل داشتیم که ۱۰ و نیم میلیارد تومان به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی ما خسارت وارد کرد و محور جیرفت - کرمان برای یک ساعت مسدود شد.

وی اضافه کرد: ویژگی این اداره کل در راهداری زمستانی این است که گاه همزمان هم برف‌روبی داریم هم سیل و هم توفان شن.

وی در پایان  به اجرای چندین پروژه راهداری در ماه گذشته  اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۸ کیلومتر در نقاط بحرانی گاردریل نصب کردیم و در حال نصب ۳۰۰۰ عدد نیوجرسی بین لاین‌های رفت و برگشت در جاده‌های ۴ خطه  برای آماده شدن این محورها در نوروز امسال هستیم.

ساخت پل در ۳ تقاطع پر حادثه در این منطه نیز از جمله پروژه‌هایی کرمان جنوبی است که با اعتبار سازمان راهداری اجرا شده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.