| کد خبر: 211366 |

آمار تشخیص کرونا در کرمانشاه روبه افزایش است

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااشاره به اجرای طرح بیماریابی فعال در سطح استان، اعلام کرد: تعداد موارد تشخیص بیماری کرونا در کرمانشاه روبه افزایش است.

تین نیوز

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااشاره به اجرای طرح بیماریابی فعال در سطح استان، اعلام کرد: تعداد موارد تشخیص بیماری کرونا در کرمانشاه روبه افزایش است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمدابراهیم شکیبا روز دوشنبه در گفت وگویی اظهارداشت: براساس آمارها روند تشخیص تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا در استان کرمانشاه روبه افزایش است.

وی با اشاره به اجرای طرح بیماری یابی فعال در استان گفت: در کرمانشاه علاوه بر بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان ها از بیماران سرپایی که به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند نیز آزمایش کرونا گرفته می شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: انجام تست بیماری کرونا از بیماران سرپایی در استان موجب می شود که بتوانیم شناخت دقیق تری از وضعیت بیماری در استان داشته باشیم و بتوانیم بهتر با آن مقابله کنیم.

شکیبا اعلام کرد: باتوجه به آمارها روند مثبت شدن آزمایش کرونا افراد بستری در بیمارستان ها ثابت است اما با توجه به افزایش تعداد آزمایش از بیماران سرپایی آمار این بیماران روند افزایشی دارد.

وی افزود: اکنون به صورت میانگین روزانه حدود ۵۰۰ آزمایش کرونا از بیماران سرپایی در استان گرفته می شود که با توجه به برنامه ریزی انجام شده این ظرفیت در روزهای آینده افزایش پیدا می کند.

وضعیت جامعه نگران کننده است

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود وضعیت جامعه را نگران کننده توصیف کرد و گفت: باتوجه به افزایش ترددها در جامعه و بی توجه شدن مردم احتمال بروز بحران جدی در رابطه با کرونا وجود دارد.

شکیبا توضیح داد: اکنون در مراکز تعویق پلاک، دفاتر پیشخوان دولت و آیین های عزاداری شاهد ازدحام مردم هستیم که این موضوع در رابطه با شیوع بیماری کرونا نگران کننده است.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: اصرار ما بر آن است که مردم در خانه بمانند اما اگر این موضوع محقق نمی شود حداقل افراد دارای بیماری های زمینی و پرخطر به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند.

شکیبا توضیح داد: میزان مرگ ناشی از بیماری کرونا در این افراد بسیار بالا است و در صورت ابتلا به سختی درمان خواهند شد از این رو ضروری است که نکات بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

وی افزود: در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا مردم کرمانشاه به خوبی نکات ایمنی برای مقابله با این بیماری را رعایت می کردند اما اکنون می بینیم که هیچ توجهی به آن ندارد و مسایل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۶۸۵ نفر رسید.
کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ اردیبهشت) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هزار و ۶۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.