| کد خبر: 207553 |

آمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه سه رقمی شد

سخنگوی ستاد مدیریت کرمانشاه استان کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست هشت نفر، آمار مبتلایان این استان به ۱۰۲ نفر رسید که ۱۰ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

تین نیوز

 سخنگوی ستاد مدیریت کرمانشاه استان کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست هشت نفر، آمار مبتلایان این استان به ۱۰۲ نفر رسید که ۱۰ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمدابراهیم شکیبا روز شنبه (۲۴ اسفند) اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۷۱ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۴۶۵ نفر از آنان ترخیص شده اند.
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۹۶ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: تاکنون ۴۴ بیمار کرونایی در شهرستان کرمانشاه، ۹ بیمار در اسلام آبادغرب، ۲۰ بیمار در سنقر، ۱۴ بیمار در کنگاور، ۲ بیمار در هرسین، ۲ بیمار در صحنه، ۶ بیمار گیلانغرب، ۲ بیمار در جوانرود، یک نفر در پاوه و یک نفر در سرپل ذهاب بستری هستند.
وی به تصمیم ستاد مدیریت کرونا در رابطه با صنوف اشاره کرد و گفت: صنوفی که نیازهای اساسی مردم‌ را تامین می کنند به هیچ‌ عنوان بسته نخواهند شد.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط تمام شهروندان ضروری است، گفت: از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از
شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که به منظور شناسایی بیماران مشکوک به کرونا طرح بیماریابی فعال در سطح استان آغاز شده است.
شکیبا اظهار داشت: در این طرح کارشناسان سلامت از طریق تلفن با خانواده‌ها تماس می گیرند و جویای سلامت آنها می شوند.
وی افزود: در این طرح تماس با بیماران حاد زمینه‌ای همچون بیماران دیابتی، تنفسی، قلبی عروقی و کلیوی عنوان اولویت پیگیری می شود.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه توضیح داد: در صورتی که در خانواده ها بیماران دارای علائم مشکوک به کرونا باشند، توسط کارشناسان راهنمایی خواهند شد تا در خانه بمانند و قرنطینه شوند.
شکیبا افزود: در صورتی که افرادی دارای علائم بیماری کرونا از بیماری زمینه‌ای و حاد نیز رنج ببرند این افراد به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و سلامت استان معرفی می شوند تا مراحل درمان را طی کرده و در صورت نیاز به بستری به بیمارستان ها معرفی شوند.
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز ۱۶ ساعت هستیم، گفت: بیماران براساس نوبت دهی و منظم به مراکز فراخوانده خواهند شد تا از ازدحام و شیوع احتمالی بیماری جلوگیری شود.
شکیبا عنوان کرد: از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه‌ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمانشاه گفت: ۵۰ درصد بیماران در روزهای گذشته یا میهمانی از استان‌های پرخطر داشتند و یا به این استان‌ها مسافرت کرده اند.
شکیبا تاکید کرد: از مردم می خواهیم که در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان های کشور باشند.
وی افزود: همچنین تقاضا داریم که به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه، مردم آیین هایی همچون پنجشنبه و چهارشنبه آخر سال صرف نظر کنند و در ایام نوروز به دیدار اقوام خود نروند تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.
 از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۱۲ هزار ۷۲۹ و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و چهار هزار و ۳۳۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است. ​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.