| کد خبر: 256702 |

اتوبوسهای سنندج برای معلولان مناسب سازی می شوند

شهردار سنندج از خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده ویژه معلولان برای سنندج خبر داد.

تین نیوز

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج از خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده ویژه معلولان برای سنندج خبر داد و گفت: به زودی هم ۶ ایستگاه مناسب سازی شده در سنندج احداث می شود.

به گزارش تین نیوز، سیدانور رشیدی صبح دوشنبه 8 خرداد در جلسه مناسب سازی سنندج با عنوان اینکه مناسب سازی معابر از اولویت های اصلی مدیریت شهری است، اظهار کرد: مناسب سازی معابر و پیاده روها و اماکن عمومی و استفاده از ظرفیت تابلوهای شهری برای اطلاع رسانی حقوق شهروندی افراد کم توان و دارای معلولیت از اولویت های اصلی مدیریت شهری است.

وی افزود: مناسب سازی و حمل و نقل عمومی از سوی مدیریت شهری با جدیت در حال پیگیری است و در همین راستا ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید مناسب سازی شده ویژه معلولان را هم به ناوگان شهری اضافه می کنیم.

شهردار سنندج به خبرنگار ایسنا گفت: ۵ دستگاه از این تعداد قبلا خریداری و با ۱۵ دستگاه دیگر هم موافقت و سهم شهرداری نیز پرداخت شده است.

رشیدی در ادامه عنوان کرد: احداث ۶ ایستگاه مناسب سازی شده با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای جامعه توانخواهان در نقاط مختلف شهر از دیگر برنامه های شهرداری سنندج است که مقدمات کار انجام و طرح مشاور نیز تایید شده است.

وی اضافه کرد: کارهایی در حوزه مناسب سازی شهر انجام شده اما تا رسیدن به نقطه غایی فاصله داریم و تا رسیدن به هدف نهایی تامین و ایجاد رفاه و آسایش عمومی شهروندان به ویژه جامعه جانبازان و معلولان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

شهردار سنندج اضافه کرد: باید کارها در حوزه مناسب سازی به صورت عملیاتی و تخصصی انجام شود و برنامه ها و جلسات در حد حرف باقی نماند. رشیدی اعلام کرد: همواره در بازدیدها توجه به مناسب سازی در اجرای پروژه ها را مورد تاکید قرار داده ایم.

وی از برنامه ریزی شهرداری سنندج برای تحقق شهر دوستدار کودک خبر داد و گفت: اگر فضای شهری را برای کودکان فراهم سازیم برای سایرین هم مشکلی نخواهیم داشت.

مناسب سازی باید به معنای واقعی اتفاق بیفتد

شهردار سنندج افزود: مناسب سازی باید به معنای واقعی در سطح شهر اتفاق بیفتد، کاری که امروز ما بر اجرای آن تاکید داریم سال ها قبل در کشورهای دنیا انجام شده است.

رشیدی با تاکید براینکه مناسب سازی برای معلولین باید از قالب شعار صرف خارج شود، گفت: تک تک مسئولان در این خصوص وظیفه دارند و تحقق اهداف در این حوزه نیاز به عزم همگانی و فرهنگ سازی دارد.

وی اذعان کرد: در هر اقدام عمرانی که در سطح شهر انجام می شود اگر به موضوع مناسب سازی برای جامعه عزیز معلولین توجه نشود خیانت است. شهردار سنندج اضافه کرد: اگر در حوزه مناسب سازی برای معلولین اقدامات مناسب را انجام دهیم می توانیم به قشر کودک و سالمند هم خدمات مناسب ارائه کنیم.

رشیدی با بیان اینکه معبر یکی از آیتم های مناسب سازی است، گفت: مناسب سازی تنها وظیفه شهرداری نیست،همه دستگاه ها و سازمان ها باید در این خصوص وارد گود شوند تا به نتایج بهتری در عملکرد برسیم.

رشیدی عدالت محوری در ارائه خدمات را از مهم ترین اهداف مدیریت شهری در سنندج عنوان کرد و گفت: با همین دیدگاه خدمات را به سمت مناطق کمتر توسعه یافته و نواحی منفصل شهری سوق داده ایم.

وی اضافه کرد: پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری و همچنین توسعه فضای سبز در قالب ایجاد پارک های مقیاس بزرگ در شهر تعریف شده که امیدواریم موجب رضایت و امیدآفرینی بیشتر شهروندان شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.