| کد خبر: 221439 |

۳۳۱ میلیارد ریال برای نگهداری راه‌های کردستان هزینه شد

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: امسال از محل اعتبارات این سازمان ۳۳۱ میلیارد ریال برای نگهداری راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان هزینه شد.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: امسال از محل اعتبارات این سازمان ۳۳۱ میلیارد ریال برای نگهداری راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان هزینه شد.

به گزارش تین نیوز، رامبد نوذری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هزینه این میزان اعتبار ۸۸ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان بهسازی و روکش، لکه گیری و بازیافت سرد آسفالت با سیمان شده است.

وی افزود: بیشترین میزان این اعتبارات برای بهسازی و روکش آسفالت ۶۵ کیلومتر از محورهای این استان به میزان ۲۷۸ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال هزینه شده است.

نوذری اضافه کرد: همچنین با استفاده از ۳۱ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال از این میزان اعتبار حدود ۶۸ هزار و ۲۵۰ متر مربع از راه‌های استان لکه گیری شده است.

وی یادآور شد: برای درز گیری ۱۶ کیلومتر از محورها سه میلیارد و ۵۰ میلیون ریال و برای بازیافت سرد آسفالت با استفاده از سیمان هفت کیلومتر از مسیرها نیز ۱۷ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال هزینه شده است.

معاون راهداری مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: امسال طرح‌های مرمتی این اداره کل با ۱۴ گروه امانی و ۱۵ گروه پیمانی از اواسط خرداد آغاز و هم اکنون به پایان رسیده است.

نوذری گفت: سال گذشته نیز ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع دولتی برای روکش و بهسازی آسفالت جاده‌های کردستان به منظور سهولت تردد، ارتقای ایمنی راه‌ها و حفاظت از راه‌های کردستان در مسیرهای بین شهری توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای با استفاده از منابع داخلی اختصاص یافته و هزینه شد.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.