| کد خبر: 262980 |

بهره برداری از ۲۴ کیلومتر از باند دوم جاده های شریانی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند زیرسازی جاده ای استان گفت: امسال ۲۴ کیلومتر از باند دوم در جاده های شریانی و مهم این استان بهره برداری شد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند زیرسازی جاده ای استان گفت: امسال ۲۴ کیلومتر از باند دوم در جاده های شریانی و مهم این استان بهره برداری شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا؛ حسین علی مقصودی در شورای راهبری تصادفات چهارمحال و بختیاری که با حضور سردار حسن مؤمنی رییس پلیس راه کشور برگزار شد، تاکید کرد: از این میزان ۱۳ کیلومتر مربوط به جاده شهرکرد به شلمزار، پنج کیلومتر در جاده بلداجی به گندمان در شهرستان بروجن و ۶ کیلومتر جاده بن به داران در شهرستان بن بوده است.

وی با اشاره به بهره برداری هفت کیلومتر دیگر از جاده شهرکرد به شلمزار تا ۱۰ روز آینده افزود: پنج کیلومتر از محدوده تقاطع هفشجان در جاده شهرکرد به سورشجان آماده بهره برداری است.

مقصودی تصریح کرد: تا یک ماه آینده هفت کیلومتر از جاده شهرکیان به طاقانک شهرستان شهرکرد آسفالت و بهره برداری می شود.

وی با اشاره به سامان دهی خروجی ها و ورودی های شهرهای سفیددشت و فرادنبه شهرستان بروجن یادآور شد: این طرح در سفیددشت انجام شده است و در فرادنبه به طول سه کیلومتر تا ۲ هفته دیگر تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آماده شدن ۶ کیلومتر از باند دوم جاده لارک به شیخ شبان در شهرستان بن در آینده ای نزدیک اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۰ کیلومتر احداث باند دوم در جاده های شریانی و مهم این استان در حال انجام است که تا پایان سال جاری ۲۸ کیلومتر آن به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به برقراری ردیف بودجه ای ملی برای جاده ملی لردگان به ایذه با بار ترافیکی بیش از ۳۵ هزار انواع خودرو در شبانه ‎روز گفت: این طرح تا ۲ سال قبل ردیف ملی نداشت اما در دولت سیزدهم برای اجرای این طرح بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال اختصاص داده شد.

مقصودی تاکید کرد: امیدواریم قطعات بعدی این طرح به سمت کارون۴ هر چه سریع تر به مناقصه گذاشته و عملیات اجرای ان شروع شود.

وی افزود: امید است در سفر بعدی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۱۵۰ کیلومتر احداث باند دوم در جاده های شریانی و مهم این استان با ۱۲ کیلومتر تونل تصویب شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال گذشته برای اقدامات راهداری در این استان ۶ هزار میلیارد ریال هزینه شد که این اعتبار باید در سال جاری حداقل به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

روح الله غلامی تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر خط کشی در جاده های چهارمحال و بختیاری انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: در این مدت ۹ هزار و ۵۰۰ متر حفاظ بتُنی (نیوجرسی) با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در جاده های استان نصب شد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: یک درصد بار و ۲.۵ درصد ناوگان کشور در این استان فعال است و سالانه پنج میلیون تُن بار، چهار میلیون مسافر و پنج هزار تُن بار ترافیکی در استان جابجا می شود.

حسین مالکی به ایمن سازی ۲۰ مدرسه در حاشیه راه های چهارمحال و بختیاری در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: هم اکنون سه مرکز معاینه فنی با انجام سالانه ۳۳ هزار ۴۵۱ فقره معاینه در استان فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲۲ هزار راننده در ناوگان عمومی حمل ونقل عمومی چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جُرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز گفت:برخی از جان باختگان در تصادفات با جاده ها آشنا نیستند و در این راستا باید نقاط حادثه خیر آشکارسازی و رفع شود.

سید محمد موسوی تجهیز تمامی گشت های پلیس به دستگاه الکل سنج تنفسی را ضروری اعلام و تاکید کرد: در این راستا علاوه بر اعتبارات دولتی از ظرفیت بیمه ها، خیران نیک اندیش و جریمه های جایگزین حبس بهره گیری شود.

وی با اشاره به لزوم آموزش فرهنگ ترافیک با هدف ایمن شدن رانندگی افزود: در این راستا باید به تمامی رانندگان اتوبوس، کامیون و تاکسی های درون شهری و برون شهری و رانندگان دستگاه های اجرایی آموزش داده شود.

موسوی تصریح کرد: اطلاع رسانی صحیح از اوضاع جوی، لغزندگی جاده و یا حوادث مهم ترافیکی، هماهنگی ساعات کاری دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی و اصناف با بار ترافیکی سنگین و همچنین پاک سازی حریم جاده ها می تواند به ارتقای رانندگی و کاهش تصادفات کمک کند و در این راستا دادستانی آماده همکاری با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای چهارمحال و بختیاری است.

وی یادآور شد: به همین منظور راه اندازی سرویس ویژه کارمندان دستگاه های اجرایی می تواند در کاهش تردد خودروها در زمان ترافیک تاثیرگذار باشد.

چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۴۰ کیلومتر راه اصلی دارد که از این میزان ۳۳۳ کیلومتر بزرگراه و بقیه راه اصلی است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.