| کد خبر: 262514 |

بهربرداری از پایانه مسافربری شهرستان فارسان تا ماه آینده

رئیس اداره حمل و نقل مسافر چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت پایانه مسافربری شهرستان فارسان به پایان رسیده است و اکنون در مرحله انعقاد قرارداد با غرفه داران و جذب شرکت های مسافربری برای فعالیت در پایانه است که تا ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

تین نیوز

اصغر رحیمی با اشاره به بهره برداری از پایانه مسافربری فارسان تا ماه آینده، گفت: در شهرهایی که دارای جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت و شرکت های مسافربری هستند شهرداری مکلف است محلی را به عنوان پایانه های عمومی ایجاد کند و در راستای واگذاری پایانه به شرکت ها اقدام نمیاد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، رئیس اداره حمل و نقل مسافر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لذا هرگونه مرمت و کار در پایانه برعهده شهرداری است و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مکلف است تنها یک نفر را به عنوان کارشناس در پایانه به منظور رسیدگی به مشکلات مستقر کند.

وی در راستای توسعه زیرساخت های فناورانه و هوشمندسازی پایانه های مسافربری افزود: همچنین هرگونه توسعه زیرساخت فناورانه و هوشمندسازی در این پایانه ها و افزایش بهره برداری از فضای عمومی پایانه ها نیز با شهرداری است و هر ارگانی بخواهد در این راستا در پایانه اقدامی انجام دهد باید با شهرداری هماهنگ باشد.

رحیمی در خصوص تکمیل پروژه های نیمه تمام بیان داشت: ساخت پایانه مسافربری شهرستان فارسان به پایان رسیده است و اکنون در مرحله انعقاد قرارداد با غرفه داران و جذب شرکت های مسافربری برای فعالیت در پایانه است که تا ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

۲ پایانه مسافربری از مدار خارج شدند

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان اظهار کرد: در حال حاضر ۶ پایانه مسافربری در شهرستان های شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، ناغان و بلداجی ثبت هستند که متاسفانه دو پایانه شهرستان های اردل و ناغان به علت جانمایی نامناسب و کمبود تعداد شرکت های مسافربری این پایانه ها از مدار خدمات رسانی خارج شده اند و ساختمان این پایانه ها اجاره داده شده است.

وی گفت: شرکت های مسافربری در برخی شهرستان ها کم است و از آنجایی که ساخت پایانه مسافری، نگهداری آن و انجام اقداماتی نظیر استقرار مدیر، نصب وسایل گرمایشی و سرمایشی، ساخت ورودی و خروجی و ... هزینه بالایی لازم دارد لذا ساخت آن در شهرستان ها باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

رحیمی در خصوص تجهیز و بهسازی دفاتر سازمان در پایانه های مسافربری بیان کرد: در حال حاضر تنها یک دفتر در استان داریم که در پایانه آزادی شهرکرد مستقر است و بخشی از امکانات آن سال گذشته با بودجه اختصاص داده شده تامین و مابقی آن تا پایان سال جاری در صورت تزریق بودجه جدید انجام می شود.

اتوبوس ها تحت نظارت پلیس

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان در خصوص هوشمندسازی و توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی افزود: مدتی ناوگان از سیستم Gps استفاده می کردند اما به علت عدم حمایت شرکت های پشتیبان این سیستم از مدار خارج شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر «سامانه سپهتن» به صورت اجباری و سراسری بر روی همه اتوبوس های برون شهری نصب شده و همه جزئیات شامل ساعت حرکت و توقف، تخلفات و... از طریق این سامانه به صورت لحظه ای و آنلاین برای نزدیکترین پلیس راه در طول مسیر اتوبوس ارسال می شود که همین امر از بروز بسیاری از حوادث ناگوار جلوگیری کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.