| کد خبر: 247641 |

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کمربندی شمالی بروجن

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان بروجن که با حضور استاندار و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وازرتخانه ها و سازمان ها برگزار شد، از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل کمربندی شمالی بروجن خبر داد.

تین نیوز

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان بروجن که با حضور استاندار و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وازرتخانه ها و سازمان ها برگزار شد، از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل کمربندی شمالی بروجن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نیکزاد در این جلسه گفت: با هماهنگی نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و همچنین ۳۰ میلیارد تومان حواله قیر برای اتمام کمربندی شمالی بروجن اختصاص می یابد و در صورت تأمین این اعتبار، این کنارگذر در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی به تأکید مدیران استان بر توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان اشاره کرد و افزود:  در جلسه ای با قرارگاه خاتم الانبیاء، قرارگاه امام حسن(ع) و بانک های عامل با حضور استاندار و مسئولان استانی، توسعه زیرساخت های چهارمحال و بختیاری از جمله راه آهن و تکمیل محورهای شریانی بروجن- لردگان - خوزستان و شهرکرد- شلمزار - خوزستان را پیگیری خواهیم کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به وجود ۳۰ نقطه حادثه خیز جاده ای در چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای رفع بخشی از این نقاط بر اساس اولویت، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تزریق خواهد شد.

نیکزاد خواستار توجه جدی به احیای بافت فرسوده در شهرهای شهرستان بروجن شد و افزود: ۲۰۰ تن قیر بین شهرداری شهرهای دارای بافت فرسوده در این شهرستان از سوی شرکت بازآفرینی شهری توزیع خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات زیرساخت شهرک الهیه بروجن نیز گفت: با توافق سازمان ملی زمین و مسکن و شهرداری بروجن، از طریق واگذاری ۵۰ میلیارد تومان نقد یا زمین و همچنین ۴۰ میلیارد تومان حواله قیر به شهرداری بروجن، فاز ۱ و ۲ این شهرک بطور کامل برای تکمیل زیرساخت ها تحویل شهرداری و فاز ۳ نیز توسط راه و شهرسازی انجام می شود.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از واگذاری حواله ۹۰ تن قیر به شهرداری بروجن برای انجام آسفالت شهرک طلاب و سلیم نیز خبرداد و اظهار داشت: در شهرستان ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل و نقل جاده ای برای این منظور توزیع می شود.

علی نیکزاد همچنین در خصوص تکمیل سازه گلزار شهدای گمنام بروجن گفت: با موافقت سازمان ملی زمین و مسکن، برای تکمیل این گلزار از طریق واگذاری ۲ قطعه زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی مساعدت خواهد شد.

وی در خصوص عدم ساخت واحدهای مسکن مهر و همچنین اقدام ملی مسکن در شهر بلداجی به دلیل عدم وجود زمین ملی در این شهر، افزود: بر اساس توافق قبلی، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تملک و الحاق ۲ هکتار زمین برای حل این مشکل ظرف یک ماه اقدام خواهد کرد.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان و تأمین قیر تکمیل چهار خطه سه راهی گندمان - بلداجی از دیگر مصوبات جلسه شورای اداری شهرستان بروجن است.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی شامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، شرکت بازآفرینی شهری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان ملی زمین و مسکن در سفر یکروزه به شهرستان بروجن ضمن بازدید از پروژه های مهم راه و شهرسازی، روند تکمیل این پروژه ها را دنبال کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.