| کد خبر: 241713 |

کاهش 11 درصدی مسافرت نوروزی با ناوگان عمومی چهارمحال و بختیاری

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌ و بختیاری آمار مسافران جابه‌جا شده با ناوگان عمومی استان را در نوروز امسال ۸۴ هزار و ۴۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

اصغر رحیمی با بیان اینکه از مجموع مسافران جابه‌جا شده با ناوگان عمومی استان در بازه زمانی ۲۵ اسفند۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین امسال، ۳۹ هزار و ۸۲۱ نفر به مقاصد خارج از استان سفر کرده‌اند، افزود: این آمار در مقایسه با نوروز پارسال حدود ۱۰۰ نفر معادل ۲ دهم درصد رشد داشته است که چندان چشمگیر نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: در این مدت ۴۴ هزار و ۵۹۹ نفر نیز با استفاده از ناوگان مسافربری درون استانی جابه‌جا شدند که این بخش نیز کاهشی ۱۹ درصدی را در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد.

رحیمی درباره علت کاهش آمار سفر و مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در نوروز امسال گفت: با وجود آنکه امسال هیچ‌گونه افزایش نرخ بلیت نوروزی در ناوگان عمومی اعمال نشد اما لغو محدودیت‌های سفر و تمایل بیشتر خانواده‌ها به سفر با خودروی شخصی موجب شد تا آمار تردد با ناوگان عمومی روندی کاهشی داشته باشد.

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌ و بختیاری از اصفهان، مشهد، اهواز و شیراز به عنوان مسیرهای پر تقاضا در نوروز امسال نام برد و گفت: در روزهای آغازین سال ‌به طور معمول تقاضای سفر از پایانه‌های شهرهای بزرگ به سمت شهرستان‌ها کاهش می‌یابد که این موضوع در مورد چهارمحال و بختیاری نیز روی داد و ترددها در مسیرهای ورودی نرخ پایینی را به خود اختصاص داد.

رحیمی، رصد سلامت و واکسیناسیون مسافران به طور مرتب با همکاری گروه‌های نظارتی و دستگاه‌های بهداشتی، کنترل دروازه‌ای ناوگان در پاسگاه‌های پلیس‌راه و در طول مسیر با همکاری نیروی انتظامی و نظارت بر نرخ بلیت در مسیرهای مختلف را از جمله اقدامات طرح نوروزی سفر در مجموعه اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد.

وی درباره مشکل جابه‌جایی مسافران بین‌راهی در ناوگان عمومی نیز تصریح کرد: این مشکل در استان نیز وجود دارد و برخی از رانندگان به صورت مستقیم اقدام به هماهنگی با مسافران کرده و ایستگاه‌هایی خارج از پایانه‌های مسافربری را برای سوار کردن مسافران در نظر گرفته‌اند که تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال‌ و بختیاری یادآور شد: حل مشکل مسافران بین‌راهی نیاز به مشارکت هر چه بیشتر نهادهای نظارتی و مجموعه پلیس‌راه و شهرداری دارد و برنامه‌های مقطعی نمی‌تواند بازدارندگی مناسبی را ایجاد کند.

آمار متقاضیان تسهیلات نوسازی ناوگان بیش از سهمیه اختصاصی است

رحیمی همچنین به اختصاص اعتبارات مربوط به نوسازی ناوگان مسافربری به استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۶۴ دستگاه مینی‌بوس و ۱۴ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان مسافربری چهارمحال و بختیاری می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه‌های مربوطه و ارائه مدارک از تسهیلات این بخش برای نوسازی استفاده کنند.

وی افزود: بر این اساس برای نوسازی هر دستگاه مینی‌بوس ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص می‌باید و دارندگان اتوبوس نیز می‌توانند تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات استفاده کنند.

رحیمی یادآور شد: در حال حاضر تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی بیش از سهمیه تعیین شده است از این رو برنامه غربالگری و تعیین اولویت‌های اختصاص تسهیلات به زودی با حضور کارشناسان انجام خواهد شد.

هم‌اکنون ناوگان مسافربری چهارمحال و بختیاری با یک هزار و ۸۰۰ دستگاه سواری، مینی‌بوس دستگاه اتوبوس در حال فعالیت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.