| کد خبر: 216996 |

اتصال چهارمحال و بختیاری به راه‌آهن سراسری در سه قطعه در حال اجرا است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت شتابان طرح راه‌آهن این استان گفت: اتصال استان به راه‌آهن سراسری در سه قطعه در حال اجرا است و به زودی پیمانکار چهارم نیز کار خود را آغاز می‌کند.

تین نیوز

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت شتابان طرح راه‌آهن این استان گفت: اتصال استان به راه‌آهن سراسری در سه قطعه در حال اجرا است و به زودی پیمانکار چهارم نیز کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اقبال عباسی افزود: راه‌آهن استان به ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از این میزان تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه این قول را داده است تا چنانچه این مبلغ در موعد مقرر جذب شود، کل اعتبار موردنیاز تکمیل طرح راه‌آهن استان را تقبل کند.

عباسی در ادامه با اشاره به اجرای دیگر طرح‌های شکل گرفته در استان طی سال‌های گذشته، تصریح کرد: طرح انتقال آب بن به بروجن، اجرای طرح مسکن محرومان، طرح‌های راه‌سازی، توسعه روستایی و طرح‌های اشتغالزایی از جمله این اقدامات است، که نشان از رشد و پیشرفت استان دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش بودجه ۹۹ در مقایسه با سال گذشته آن، اظهار داشت: در کنار آن سفر مقامات کشوری و اختصاص اعتبارات ملی برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای استان از جمله مساعدت‌های ویژه بودجه‌ای برای استان به شمار می‌رود.

عباسی افزود: این در حالی است که تحریم‌های ظالمانه، مشکلات بانکی و مهمتر از آن شیوع کرونا دولت را با چالش‌هایی مواجه کرد و فضای دشواری را برای خدمات‌رسانی هرچه بیشتر شکل داده است.

وی با اشاره به تنگناهای اقتصادی دولت در شرایط کنونی کشور، اظهار داشت: بودجه سال ۹۹ با نفت بشکه‌ای ۵۵ دلار تصویب شده است و از سوی دیگر شیوع کرونا و مشکلات ارزی موانعی فراروی صادرات و واردات کشور قرار داده و از آنجا که دولت تصمیمی مبنی بر گرانی خدمات برای سایر درآمدهای خود ندارد در شرایط دشواری قرار گرفته است.

عباسی خاطرنشان کرد: بی‌شک دولت به دنبال رفع مشکلات موجود است و در همین راستا تلاش دارد با تعامل با کشورهای دنیا از این مرحله سخت نیز به سلامت عبور کند.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ۹۷ کیلومتر طول دارد و در مسیر عبور این راه‌آهن و در محل گردنه "بیدکان" 2تونل به طول ۵.۸ کیلومتر احداث می‎شود و حداکثر سرعت قطار در این خط آهن برای قطار مسافربری ۲۲۰ کیلومتر و برای قطار باری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

با اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان‌های بزرگ و صنعتی کشور رخ می‌دهد و فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

حدود ۲۰۰ دستگاه پل کوچک و چهار دستگاه تونل در مسیر راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اجرا و در مسیر قطعه دوم این پروژه، یک تونل به طول ۶۲۰ متر حفر خواهد شد.

با راه‌اندازی این خط ریلی ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کمتر می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.