| کد خبر: 158995 |

زلزله در زرنه و سومار وحشت پراکند

بروز پی در پی چند زمین لرزه ظهر امروز پنجشنبه در حد فاصل استان های ایلام و کرمانشاه در محدوده همجواتر شهر مرزی سومار دراستان کرمانشاه و شهر زرنه در استان ایلام موجب وحشت مردم و اماده باش عمومی و لغو اتمتحان های درسی شد.

تین نیوز

در حالی که زلزله اول در ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه و ۳۱ ثانیه، با قدرت ۵.۶ ریشتر در حوالی سومار و در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده در ساعت ۱۰ و ۵۱ دقیقه و ۳۸ثانیه، زلزله‌ای به قدرت ۵.۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که مرکز آن زرنه واقع در استان ایلام گزارش شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این زمین لرزه ها افزون بر مناطق همجوار دراستان کرمانشاه ، بشدت در مناطق شهری و روستایی استان ایلام به خصوص شهرستان های ایلام ، ایوان ، چرداول در استان ایلام احساس شده و زمین را لرزاندند.

لغو امتحان های درسی درایلام
هرچند گزارشی از تلفات و اسیب جانی این زمین لرزه ها دریافت نشده است اما احتمال بروز پس لرزه های بعدی موجب لغو امتحان های درسی دانش اموزان و دانشجویان ایلامی شد.
علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام در گفتگویی خبری با اشاره به وقوع زلزله و لزوم رعایت احتیاط و ایمنی اظهار داشت: امتحانات بعدازظهر دانشگاه ایلام به دلیل احتمال بروز پس لرزه ها تعطیل است.
محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز در همبن راستا لغو امتحان های درسی امروز بعدازظهر پنجشنبه 21دی ماه این دانشگاه را اعلام کرد.
فارس شریفی مدیر آموزش و پرورش ایلام نیز گفت: باتوجه به رخداد زلزله در شهرهای سومار و ایوان، امتحانات تمامی پایه های تحصیلی لغو و مدارس هم در شیفت عصر تعطیل اعلام شده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز از آماده باش نیروهای امدادی این جمعیت خبر داد و درعین حال گفت: تاکنون خسارت جدی اعلام نشده است.
محمد سلیمانی افزود: بروز زمین لرزه در سومار و زرنه تا این لحظه هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشته است و خسارت مالی نیز در حد متوسط و پایین شاید رخ داده باشد که اعلام نظر قطعی در خصوص ان نیازمند ارزیابی های بعدی است.
معاون عمرانی استانداری ایلام به ایرنا گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه ۵.۶ ریشتری و پس‌لرزه‌های نسبتا شدید در سومار مرز ایلام و کرمانشاه خوشبختانه خسارتی جانی و مالی تا این لحظه گزارش نشده است.
احمد کرمی افزود: در برخی از روستاهای نزدیک کانون اصلی زلزله بویژه در زرنه ایوان خسارت‌های جزئی وارد شده است.
زرنه مرکز بخش زرنه از توابع شهرستان ایوان در 60 کیلومتری شمال ایلام همجوار با استان کرمانشاه (شهرستان گیلان غرب) است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.