| کد خبر: 269645 |

◄ راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند

در میان مسئولان مختلفی که در مورد راه آهن رشت کاسپین وعده نادرست بهره برداری از آن تا پایان سال را مطرح کرده اند می توان به سه شخص مهم اشاره کرد.

تین نیوز

اگرچه قرار بود راه آهن رشت کاسپین تا پایان امسال ( سال 1402 ) به بهره برداری برسد، اما اکنون که تنها دو روز به آغاز سال جدید باقی مانده ، خبری از بهره برداری از این پروژه ریلی نیست.

به گزارش تین نیوز، در میان مسئولان مختلفی که در مورد این خط ریلی وعده  نادرست بهره برداری از آن تا پایان سال را مطرح کرده اند می توان به سه شخص مهم اشاره کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی شخص اول این حوزه است که در مراسم دومین مرحله ورود ناوگان نو و بازسازی شده در سال جاری که ۱۶ بهمن ماه در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد،  با بیان اینکه راه آهن رشت به کاسپین تا پایان سال به بهره برداری می رسد، گفت: این راه آهن یکی از قطعات راهبردی در حوزه حمل و نقل کالای دریا به دریا است و دو بندر مهم کشور را به یکدیگر متصل می کند.

فرد دیگری که مسئولیت مستقیم با این پروژه داشته و در مورد بهره برداری آن وعده های متعددی مطرح کرده، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است که 18 بهمن در آخرین وعده خود در این مورد گفت: راه آهن رشت کاسپین در آخرین مراحل اجرایی قرار دارد و در اسفند ماه با حضور رئیس جمهور بهره برداری می شود.

خادمی 18 بهمن ماه امسال در بازدید از پروژه راه آهن رشت کاسپین افزود: راه آهن رشت کاسپین یکی از اولویت های اجرایی و در واقع آخرین بخش از مسیر ریلی دریا به دریای کشور است که در آخرین مراحل اجرایی قرار دارد و در اسفند ماه بهره برداری می شود.

وی طول مسیر راه آهن رشت کاسپین را ۳۷ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: احداث ۱۸ دستگاه تقاطع و پل بزرگ و ۲۴۳ آبرو در این مسیر کوتاه یکی از اقدامات قابل توجه در توسعه زیرساخت های ریلی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با اشاره به صعوبت عملیات اجرایی راه آهن رشت کاسپین ادامه داد: با توجه به زمین های کشاورزی اطراف و تملک اراضی مسیر از یک سوء و لجنی و آبدار بودن زمین های مسیر ساخت راه آهن از سویی دیگر،  این خط ریلی یکی از سخت ترین پروژه های راه سازی کشور محسوب می شود.

اما به خیر از این دو مقام مسئول، استاندار گیلان نیز به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان در مورد این پروژه ریلی وعده مشابهی داده اشت.

اسدالله عباسی هشتم اسفند ماه امسال پس از بازدید از خط آهن رشت کاسپین گفت: راه آهن رشت  کاسپین به کیلومتر آخر رسید و اینک یک کیلومتر محدوده پل تقاطع بندرانزلی در منطقه آزاد درحال انجام است و پس از آن مراحل ریل گذاری آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: این پروژه با تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران درحال انجام است و در روزهای آینده شاهد تکمیل آن و بهره برداری این پروژه در سفر آیت الله رئیسی به استان گیلان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در مجموع بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و تامین اعتبار برای ایمن سازی راه ها ادامه داد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات در دولت سیزدهم برای پروژه راه آهن رشت کاسپین تامین و تخصیص یافته است و اکنون مشکلی برای تامین اعتبار تا تکمیل کیلومتر نهایی وجود ندارد و کارها با قدرت و قوت در حال انجام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 3 1

    احتمالا چون به اسم میعاد صالحی تمام نمیشه افتتاح نمیشه
    بهشون بگید افتاحیه را بدن به صالحی براشوم سه سوت افتتاح میکنه ولو اینکه پروژه تکمیل هم نشده باشه.

    • ناشناس 0 0

      شما فقط مزه میریزی ها

  • ناشناس 4 0

    خادمی فقط فکر حفظ صندلی است.