| کد خبر: 243578 |

◄ وعده واردات 1000 اتوبوس و 50 هزار تاکسی محقق می شود؟

شهردار تهران از موافقت کمیسیون زیربنایی دولت با درخواست واردات ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت که این طرح باید در صحن دولت به تصویب برسد.

تین نیوز

شهردار تهران از موافقت کمیسیون زیربنایی دولت با درخواست واردات ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت که این طرح باید در صحن دولت به تصویب برسد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی این مطلب را 30 فروردین  در حاشیه جلسه قرارگاه حمل و نقل بیان کرد و گفت: در بخش اتوبوسرانی ۱۴۰۰ دستگاه از مدارج خارج شده بازسازی خواهد شد.

وی  با بیان این که از این تعداد ۴۰۰ دستگاه دو کابین و ۱۰۰۰ دستگاه تک کابین است، افزود: شهردرای در تلاش است ۱۰۰۰ دستگاه مخزن گاز اتوبوس را تعویض کند.

بیشتر بخوانید:

ویژگی اتوبوس های دست دوم وارداتی؛ استاندارد یورو 5 با حداکثر 5 سال سن

او با تاکید بر این که در کنار نوسازی ناوگان شهری، ۹۰۰ دستگاه از سوی وزارت کشور وارد خواهد شد، از افزایش ۱۵۰ درصدی ظرفیت اتوبوسرانی در ۲۱۰ خط در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
زاکانی اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین و نوسازی ۱۰ هزار تاکسی و ون از وظایف شهرداری به شمار می‌ آید، از این‌رو طبق برنامه‌ ریزی صورت گرفته در این بخش ۲۰۰۰ ون بازسازی و ۵۰۰ دستگاه جدید وارد خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست واردات ۵۰ هزار تاکسی گفت: این درخواست در جلسه‌ ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت مورد موافقت قرار گرفت و همچنان در مسیر پیگیری است.

شهردار تهران به خدمات حوزه حمل و نقل در بخش مترو اشاره و تاکید کرد: در گام اول به دنبال تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن ملی و ۶۳۰ دستگاه واگن خارجی هستیم که مقدمات اولیه آن انجام گرفته و امیدواریم تا دو سال آینده در بخش ملی و تا پایان دوره در بخش واگن خارجی اقدامات لازم انجام شود.

شهردار تهران 26 فروردین ماه امسال نیز در یک برنامه خبری گفت: شهر تهران به حدود هفت هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز ، علیرضا زاکانی افزود: امسال سه هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به حوزه اتوبوسرانی اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار و ۶۰۰ تاکسی در سال گذشته نوسازی شد، افزود: امسال هم به دنبال این هستیم که ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شود. البته قرار است با واردات و توجه به ارتقای کیفیت خودروها، امکان استفاده از تسهیلات ویژه برای شهروندان فراهم  شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.