| کد خبر: 243358 |

مرور وعده‌ های مسئولان:

◄ راه اندازی اتوبوس های برقی در تهران از شهریور ماه امسال

در مجموع ظرفیت اتوبوس ها تا یک سال و نیم دیگر بیش از دو برابر می شود، در کنار این اقدامات ۲۱۰ خط اتوبوسرانی را بازبینی و توسعه خواهیم داد.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: برای سال 1401 یک هزار و ۳۵۰ اتوبوس بازسازی می شود و یک هزار دستگاه نیز وزارت کشور خریداری می کند.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی این مطلب را اسفند ماه سال گذشته در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد و افزود:  علاوه بر این برای شهریور 1401، قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی را برای تردد از میدان جمهوری تا بهارستان بسته ایم.

زاکانی ادامه داد: در مجموع ظرفیت اتوبوس ها تا یک سال و نیم دیگر بیش از دو برابر می شود، در کنار این اقدامات ۲۱۰ خط اتوبوسرانی را بازبینی و توسعه خواهیم داد.

زاکانی در خصوص ناوگان مترو نیز گفت: در این ناوگان هفت خط فعال داریم که دو هزار و ۵۰۰ واگن لازم دارد، در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ واگن داریم که یک هزار و ۱۰۰واگن آن در حال ارائه خدمات است و مابقی از رده خارج است ضمن اینکه دو سوم  این واگن ها نیاز به اورهال دارد.

وی ادامه داد: خرید ۶۳۰ واگن از طریق فاینانس برنامه ریزی شده و با تمهیدات نرم افزاری تصمیم داریم سرفاصله قطارها را  کمتر کنیم.

شهردار پایتخت با پرداختن به موضوع تاکسی های تهران هم گفت: ۷۸هزار تاکسی و ون داریم که بالغ بر ۵۰ درصد آنها فرسوده اند تصمیم داریم سالیانه ۱۰ هزار مورد آن را نوسازی کنیم.

زاکانی ادامه داد: در چهار خط باقیمانده مترو نیز  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم و به دنبال تامین منابع مالی از طریق بارگذاری  در ۱۳۸ ایستگاه و فضاهای بین ایستگاهی و وصول مطالبات از دولت  هستیم. در برنامه سوم تکمیل مترو تا ۱۴۲۰ پیش بینی شده و ما سقف ۵ ساله برای آن در نظر گرفته ایم یعنی باید تا ۱۴۰۵ مترو تکمیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.