| کد خبر: 233345 |

◄ تصویب طرح جامع بندر دیلم در استان بوشهر؛ همین هفته

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تصویب طرح جامع توسعه بندر دیلم در هیئت عامل سازمان بنادر طی این هفته خبر داد.

تین نیوز
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تصویب طرح جامع توسعه بندر دیلم در هیئت عامل سازمان بنادر طی این هفته خبر داد.
به گزارش تین نیوز، محمد راستاد 22 تیر ماه امسال و در بازید از بندر گناوه بوشهر، اظهار داشت: طرح جامع توسعه بندر گناوه با هدف ساماندهی فعالیت ها در افق ۱۵ساله مصوب شده است؛ لذا بر اساس این طرح، زمینه برای فعالیت ناوگان تجاری با تناژ بالاتر و ارایه خدمات مطلوب‌تر فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه بوشهر از لحاظ حمل و نقل دریایی و تجارت یکی از استان‌های مهم ساحلی کشور است، اظهار کرد: با توجه به جایگاه بندر گناوه در کشور، امید است به واسطه توسعه بندر شرایط برای تردد کشتی‌ های منطقه‌ای فراهم شود و همچنین بتوان نرخ اشتغال را در این منطقه افزایش داد.

بیشتر بخوانید:

منطقه ویژه اقتصادی بندر دیلم در سازمان محیط زیست تصویب شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: در بنادر شمالی بوشهر و جزیره‌ خارگ پروژه‌ هایی برای بهسازی و نوسازی زیربناها و روبناها در دست اجراست که خوشبختانه با وجود تحریم و شیوع ویورس کرونا، روند مطلوبی دارد.
وی عنوان کرد: بندر ریگ از لحاظ زیرساختی شرایط مناسبی ندارد به همین جهت طرح جامع آن مصوب شده تا توسعه این بندر در سال‌های آتی رقم بخورد.
راستاد افزود: از سوی در طرح جامع بندر ریگ شرایطی فراهم می‌شود تا معضل موجود برای تردد ناوگان تجاری برطرف شود و دیگر متاثر از جزر و مد و رسوب‌گذاری نباشد؛ طرح جامع این بندر در سه بازه پنج ساله است که اولویت آن ایجاد حوضچه آرامش است.
راستاد با تاکید بر اینکه طرح جامع بندر دیلم  هفته آینده (همین هفته) در هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی به تصویب خواهد رسید، خاطرنشان کرد: از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر، تسهیلاتی در نظر گرفته شده که با استفاده از توان متخصصان داخلی، بتوان شناورهای را طراحی و تولید کرد که در راستای آن سن ناوگان دریایی کاهش پیدا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.