| کد خبر: 222532 |

◄ پیشرفت 90 درصدی 12 ایستگاه در حال ساخت مترو

۱۲ ایستگاهی که قرار است امسال به بهره برداری برسد بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این ایستگاه‌ها برای سرویس دهی به شهروندان در مرحله تامین و نصب تجهیزات است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: ۱۲ ایستگاهی که قرار است امسال به بهره برداری برسد بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این ایستگاه‌ها برای سرویس دهی به شهروندان در مرحله تامین و نصب تجهیزات است.

به گزارش تین نیوز، سید مناف هاشمی روز  26 آبان در حاشیه بازدید و بهره برداری آزمایشی از ایستگاه مترو برج میلاد به خبرنگاران گفت: با دستور شهردار تهران قرارداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس منعقد شد که با ۵۰۰ میلیارد تومان حاصل از اوراق مشارکت می‌توان ۲۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر خریداری کرد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: امروزه سایر کلانشهرها کمک‌های نقدی را برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی خود دریافت می‌کنند که شهرداری لندن در شرایط کرونا حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند (بالغ بر یکصد هزار میلیارد تومان) از دولت کمک گرفت و به تعداد اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو اضافه کرد.

به گفته وی، شهرداری هلند نیز در دوران کرونا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو از دولت کمک دریافت کرد تا حمل و نقل عمومی شهر از لحاظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مناسب شود.

هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران هیچ کمکی از دولت در دوران کرونا دریافت نکرده افزود: نزدیک به دو سال است که شهرداری تهران تلاش می‌کند تا وثیقه‌های بانکی اوراق مشارکت با عاملیت بانک رفاه را تأمین کند.

وی تاکید کرد: تصور بانک از وثیقه، خرید املاک شهرداری است در  صورتی که این املاک تنها وثیقه‌ای در اختیار بانک هستند و تمامی حساب‌ها به بانک رفاه اعلام شده تا در صورت تأخیر در پرداخت اقساط، پول را از حساب شهرداری برداشت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.