| کد خبر: 215965 |

◄ اعلام زمان بهره‌برداری از 6 ایستگاه در خط‌ ۶ مترو تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ٢ ایستگاه در نیمه جنوبی و چهار ایستگاه در نیمه شمالی خط 6 مترو تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ٢ ایستگاه در نیمه جنوبی و چهار ایستگاه در نیمه شمالی خط 6 مترو تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، سید مناف هاشمی هشتم خرداد ماه امسال در بازدید از  نیمه شمالی خط ٦ متروی تهران با بیان این مطلب افزود: مهمترین مسئله در این خط، تامین تجهیزات، تاسیسات اعم از فن  و پله‌های برقی بوده که نیازمند تامین منابع مالی است.

وی با بیان اینکه پنج ایستگاه در نیمه جنوبی خط ٦ مترو پیشتر به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: این خط از شمال غرب پایتخت (کوهسار) آغاز و به طول ٣٢ کیلومتر در پایان به دولت آباد می‌رسد که بهره‌برداری از ٢ ایستگاه دیگر در نیمه جنوبی و ٤ ایستگاه در نیمه شمالی تا پایان سال در دستور کار قرار دارد. 

وی به ٩١٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٧ اشاره کرد و گفت: هم چنین  ١٥٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ٩٨ است که ٥٠٠ میلیارد آن به اتوبوسرانی و هزار میلیارد آن به مترو تعلق می‌گیرد، اما با توجه به شرایط ویژه شیوع کرونا در کشور، این رقم در سال ٩٨ محقق نشد لذا دیوان محاسبات تا پایان تیر ماه به شهرداری‌ها فرصت داد که اوراق خود را زنده کنند.

معاون شهردار تهران گفت: اوراق مشارکت سال ٩٩ هم رقم خوبی است که در حال رایزنی با وزارت کشور به منظور تحقق سهم شهرداری تهران هستیم.

هاشمی افزود: سه اوراق مشارکت مذکور، پشتوانه  بسیار خوبی برای متروی تهران است که در سایه حمایت دولت که بالغ بر ٥٠ درصد ضمانت اوراق مشارکت را بر عهده دارد می‌توانیم به نتایج مطلوبی در توسعه و بهره‌برداری از خطوط در دست احداث برسیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.