| کد خبر: 200269 |

در نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی مطرح شد:

◄ راه‌اندازی فاز اول هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰

فاز اول هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ نهایی و راه‌اندازی می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بنادر تجاری کشور به عنوان مهم‌ترین حلقه زنجیره لجستیک و براساس یک برنامه‌ریزی و پروژه‌ای کاملاً تعریف شده و منسجم، فاز اول هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ نهایی و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در چهل و هشتمین نشست اتاق فکر این سازمان با موضوع «طرح بررسی بارنامه الکترونیکی در صنعت حمل و نقل» که 12 شهریور ماه با حضور مرتضی باقری؛ مشاور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، تاکید کرد: در حال حاضر تمرکز این سازمان بر روی موضوع هوشمند سازی بنادر است،.

وی تاکید کرد: پروژه هوشمند سازی بنادر تجاری کشور فرایندی است که زیرساخت، روبنا، تجهیزات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مورد نیاز را شامل می‌شود.

به گفته راستاد، با اجرای هوشمند سازی بنادر، بستر یکپارچه تبادل اطلاعات الکترونیکی در بنادر راه‌اندازی شده و سیستم جامع بندری شکل می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: توسعه بهروری حمل و نقل یعنی این‌که سهم حمل و نقل در هزینه تمام شده کالا کاهش پیدا کند و به نرم جهانی نزدیک شود که این هدف، مستلزم به‌کارگیری فناوری‌های نوین و استفاده حداکثری از سیستم تبادل الکترونیکی اسناد و فرایندهای عملیاتی است.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم دیگر در بحث تبادل الکترونیکی اسناد و فرایندهای عملیاتی، اتصال بنادر به عنوان مهم‌ترین حلقه زنجیره لجستیک با سایر حلقه‌ها و سایر شقوق حمل و نقل است که این گام راهبردی مستلزم جامعیت، فراهم شدن یکپارچگی و انسجام در برنامه‌ریزی‌های زیرساختی و بارنامه الکترونیکی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.