| کد خبر: 196840 |

مدیرعامل راه‌آهن وعده داد:

◄ احداث 59 کیلومتر خطوط فرعی ریلی تا پایان امسال

اتصال مراکز بار به خطوط ریلی کشور یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت راه‌آهن در سال جاری است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن وعده داد 59 کیلومتر خط فرعی برای اتصال مراکز بار به شبکه ریلی کشور در سال جاری احداث شود.

به گزارش تین‌ نیوز، سعید رسولی روز پنجم تیرماه امسال در سفر به استان اصفهان که با حضور نمایندگان این استان در مجلس برگزار شد، با بیان این مطلب، اتصال مراکز بار به خطوط ریلی کشور را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت راه‌آهن در سال جاری ذکر کرد.

او گفت: برخی از کارخانجات صنعتی و تولیدی با خطوط ریلی فاصله چندانی ندارند، بنابراین برای تسریع در اتصال این مراکز  به شبکه ریلی گرفته‌ایم برای تسهیل در بارگیری و تخلیه مواد اولیه و محصولات تولیدی این مراکز، 59 کیلومتر انشعابات فرعی امسال به خطوط اصلی متصل شود.

مدیرعامل راه‌آهن  افزود: این شرکت ماموریت دارد تا سهم ریل از حمل و نقل کالا در کشور  را به 30 درصد برساند و اتصال مراکز بار به شبکه ریلی یکی از مواردی است که می‌تواند این امر را تسهیل کند.

رسولی با اشاره به اهمیت اتصال بنادر و بنادر خشک به خطوط ریلی و تسهیل جابه‌جایی بار در شبکه حمل و نقل ریلی کشور گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و ابلاغیه مقام معظم رهبری، باید لجستیک پارک‌ها زیادی برای تسهیل حمل و نقل کشور تا پایان 1404 احداث شوند و راه‌آهن در تلاش است تا این پارک‌ها هرچه سریع احداث و به شبکه ریلی کشور متصل شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.