| کد خبر: 162006 |

وزیر راه و شهرسازی:

◄ راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان تا سال 1400

پروژه ریلی چابهار - زاهدان یکی از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور محسوب می‌شود که هم اکنون مراحل اجرایی آن با سرعت خوبی در حال انجام است.

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی وعده داد راه‌آهن چابهار- زاهدان تا سه سال آینده به پایان برسد.

بر اساس خبری که تین‌نیوز به نقل از ایرنا منتشر کرد، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران خاطرنشان کرد: پروژه ریلی چابهار-زاهدان یکی از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور محسوب می‌شود که هم اکنون مراحل اجرایی آن با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی همچنین به سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری هند در طرح راه‌آهن چابهار به زاهدان اشاره کرد و گفت: این سرمایه گذاری بسیار قابل توجه است و از آن استقبال می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توسعه شبکه ریلی به‌ویژه در سواحل جنوبی کشور را از هر حیث ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد یک خط ریلی در سال ۱۳۹۷، از بم به جیرفت و سپس به جاسک را در دستور کار داریم تا بتوانیم بنادر را از ابتدا به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

وی افزود: همچنین امیدواریم بتوانیم این پروژه را در برنامه سال بعد تعریف کنیم و تامین اعتبار آن را نیز در داخل و خارج داشته باشیم.

آخوندی همچنین یادآور شد: نگاهی که هم‌اکنون در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، یک نگاه آمایش سرزمینی است و در ۲۵ سال آینده سواحل مکران به توسعه اقتصادی مطلوب خواهد رسید. این موضوع علاوه بر توسعه، با خود امنیت به همراه می آورد و سرمایه گذاری وزارت راه در توسعه بندر و راه آهن چابهار و توسعه سواحل مکران قابل توجه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.