| کد خبر: 156868 |

مرور وعده‌های مسئولان؛

◄ وعده بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین-رشت تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در نشست پنج جانبه راه‌آهن ایران-آذربایجان-لهستان-گرجستان و اوکراین درباره راه‌آهن قزوین-رشت گفت: این مسیر، در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و مقرر شده که طی سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در نشست پنج جانبه راه‌آهن ایران-آذربایجان-لهستان-گرجستان و اوکراین درباره راه‌آهن قزوین-رشت گفت: این مسیر، در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و مقرر شده که طی سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

بر اساس خبری که آبان ماه امسال در تین‌نیوز منتشر شد، نشست پنج جانبه راه‌آهن ایران-آذربایجان-لهستان-گرجستان و اوکراین روز نهم آبان در محل سالن اجلاس راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران،  با موضوع بررسی کریدور جنوب-غرب برگزار شد. این نشست که با حضور حسین عاشوری عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن برگزار شد. 

به گزارش تین‌نیوز، سعید محمدزاده، مدیرعامل راه‌آهن  که در ساعات پایانی این اجلاس، به جمع مدیران راه‌آهن کشورهای یادشده پیوست، ضمن بیان اهمیت کریدور جنوب-غرب در جابه‌جایی کالا گفت: موضوع ترانزیت پربار این منطقه، اهمیت این کریدور را بالا برده است و این موضوع وظیفه ما را به‌عنوان بخش‌های اجرایی و حرفه‌ای سنگین کرده است. ما امیدوارم با تشکیل این کارگروه‌ها درباره کریدور جنوب-غرب بتوانیم به نتایج عملیاتی خوبی دست یابیم.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: ما کل این کریدورها از شمال-جنوب تا جنوب-غرب را یک کریدور تلقی می‌کنیم و تلاش‌ همه کشورهای عضو نیز باید در جهت برطرف کردند عوامل کندی روند ترانزیت در این مسیر باشد تا بتوانیم به بهترین کارکرد دست بیابیم.

سعید محمدزاده ادامه داد: قطعاً لازم است کل فرایند شناسایی شود و اگر اصلاح فرایندی مثل اصلاح تعرفه در جهت افزایش مبادله کالا و ترانزیت نیاز است، برطرف شود. یکی از موضوعات مهم، افزایش راندمان و ایجاد جذابیت شبکه با مدیریت درست تعرفه است و موضوع مهم دیگر، حل مشکلات در جهت ایجاد اطمینان برای حضور بخش خصوصی همه کشورهای حاضر در جلسه و افزایش سرعت شبکه است.

محمدزاده ادامه داد: ما فردا میزبان روسای جمهور آذربایجان و روسیه خواهیم بود که یکی از محورهای مذاکرات آنها، مسئله کریدور شمال-جنوب و جنوب-غرب خواهد بود. ما برای فعال‌سازی راه‌آهن آستارا-آستارا نیز با آذربایجان قدم‌های مثبتی برداشته‌ایم که امیدواریم اولین قطار کانتینری در این مسیر به زودی فعال شود.

 او درباره راه‌آهن قزوین-رشت گفت: این مسیر، که بخشی از کریدور مورد نظر است، در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و مقرر شده که طی سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.