| کد خبر: 133598 |

بازخوانی وعده‌های جدید آخوندی

بهره‌برداری از راه‌آهن همدان در سال 96

مرور وعده‌های حمل‌ونقلی وزیر راه و شهرسازی در پاییز امسال حکایت از توسعه این بخش دارد. عباس آخوندی در سه ماه پاییز ۶ وعده داده است که مهمترین آن بهره‌برداری از راه‌آهن همدان در سال 96 بوده است.

مرور وعده‌های حمل‌ونقلی وزیر راه و شهرسازی در پاییز امسال حکایت از توسعه این بخش دارد. عباس آخوندی در سه ماه پاییز  ۶ وعده داده است که مهمترین آن بهره‌برداری از راه‌آهن همدان در سال  96 بوده است.

فهرست وعده‌های آخوندی در ادامه آمده است.

 

۱-  تجهیز صنعت هوانوردی کشور  به حدود ۵۰ هزار صندلی طی ۱۰ سال آینده 

 

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه با اجرای خرید ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ نزدیک به ۸ هزار شغل جدید در کشور ایجاد می‌شود گفت: پس از تحویل ۸۰ فروند هواپیما طی ۱۰ سال آینده صنعت هوانوردی کشور به حدود ۵۰ هزار صندلی مجهز خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی، ۲۲  آذر ماه امسال با اشاره به این نکته که ۸۰ فروند هواپیما ظرف مدت ۱۰ سال (هر سال ۸ تا ۱۰ فروند) وارد کشور می‌شود گفت: موارد آموزش، تأمین قطعات، سیستم تعمیر، نگهداری وو اورهال کردن هواپیما به طور کامل در متن قرارداد مورد توجه قرار گرفته است. از سویی دیگر مباحث پشتیبانی از عملکرد و پرواز دادن هواپیماها نیز کاملا در قرارداد پیش بینی شده و از این جهت نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

۲- راه اندازی خط آهن اهواز - دزفول در آینده 

 

وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی خط آهن اهواز - دزفول در آینده به منظور جابه جایی ایمن کالا و مسافر در این مسیر خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی۲۳  آبان در مراسم افتتاح مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب (CTC) در اهواز با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: حجم ترافیک در اهواز و اطراف آن به علت تردد بالای خودروها بسیار بالا است به همین دلیل راه اندازی خطوط آهن می تواند این ترافیک را کاهش دهد.

 

آخوندی بیان کرد: هم اکنون هشت قطار در مسیر ریلی اهواز - بندرامام خمینی در حال فعالیت هستند که امکان افزایش آنها نیز وجود دارد.  

 

آخوندی بیان کرد: به زودی مسیر ریلی اهواز - دزفول هم راه اندازی می شود تا بتوانیم به صورت ایمن اقدام به جابه جایی کالا و مسافر در این مسیر کنیم.

 

۳-  خروج ۳۹ مغروقه از آبراه اروند

 

وزیر راه و شهرسازی از انعقاد قراردادی با اعتبار ۶۲،۵ میلیارد تومان برای خروج ۳۹ مغروقه از آبراه اروند خبرداد.

 

به گزارش ایسنا،  عباس آخوندی ۷  آبان در سفر به بندر خرمشهر و بازدید از پروژه خارج سازی مغروقه‌های اروند اظهار کرد: این قرارداد شامل خروج ۳۹ فروند مغروقه می‌شود که در محور اصلی آبراهه اروند قرار گرفته‌اند و البته چهار مغروقه دیگر هم هست که با قراردادی دیگر اقدام به نجات آنها کردیم.

 

وی افزود: در کل تعداد ۴۳ مغروقه را خارج می‌کنیم و بعد از اتمام کار خروج آنها، اروند آماده لایروبی می‌شود. البته ۱۸ فروند مغروقه نیز هست که در محدوده کشور عراق باقی مانده‌اند و باید با طرف عراقی برای نجات آنها مذاکره داشته باشیم و اگر آنها هم خارج شود و بتوانیم تمام آبراهه را از نظر مغروقه پاکسازی کنیم آن وقت نوبت به لایروبی می‌رسد. البته برای لایروبی نیاز به موافقت سیاسی و امنیتی هست که بر اساس قرارداد ۱۹۷۷ الجزایر توسط وزارت خارجه دو کشور انجام می‌شود. 

 

 
۴-  بهار ۹۶؛ زمان زیر بار رفتن قطعه یک آزاد راه تهران شمال 

 

عباس آخوندی و علی‌اکبر ناطق نوری به همراه رئیس بنیاد مستضعفان، ۴ آبان از روند عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران – شمال شامل تونل البرز تالون بازدید کردند.
 

به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید عباس آخوندی - وزیر راه و شهرسازی - روند پیشرفت کار را بسیار خوب دانست و گفت: در «قطعه یک» با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه هستیم و در بهار سال ۱۳۹۶ این قطعه را زیر بار می‌بریمږ

 

وی افزود: اسناد مناقصه قطعه دوم نیز امروز باز می‌شود و عملیات اجرایی قطعه سوم نیز به زودی آغاز می‌شود و قطعه چهارم نیز در حال حاضر زیربار است.

 

۵-  اتمام محور مریوان- سنندج ظرف دو سال

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور شمال - جنوب یکی از اولویت‌های واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است که امیدواریم از آن حمایت کنند.

 

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی،۱۵ مهر در جلسه شورای اداری استان کردستان،  با اشاره به اینکه ۳۲۰ کیلومتر از کریدور شمال به جنوب از کردستان عبور می‌کند، تصریح کرد: این کریدور، کریدور توسعه آینده ایران است و از نظر ترانزیتی موقعیت مهمی دارد.

 

آخوندی ادامه داد: کریدور شمال به جنوب کریدوری توسعه‌ای است که نه تنها در عرصه حمل و نقل بلکه در همه زمینه‌های گردشگری، اقتصادی و ... توسعه را رقم می‌زند.

 

وزیر راه و شهرسازی اجرای این کریدور را یکی از اولویت‌های واگذاری طرح به سرمایه گذاران اعلام کرد و افزود: امیدواریم در برنامه ششم این کریدور به عنوان کریدور اصلی مورد توجه قرار گیرد و اعتبار لازم برای آن در بودجه ۹۶ پیش بینی شود.

 

آخوندی ادامه داد: محور سنندج- مریوان تا شویشه وضعیت مناسبی دارد و کریدور جدیدی از شویشه تا گاران به طول ۵۲ کیلومتر تعریف شده است.

 

وی بیان کرد: این کریدور دارای ۳ تونل است که ۲ مورد از آنها انجام شده و تونل سوم که اصلی‌ترین بخش پروژه است، باقی مانده که مناقصه برگزار کردیم و با توجه به اینکه محور مریوان- سنندج محوری توسعه‌ای است، این راه ظرف دو سال به اتمام می‌رسد.

 

۶-  بهره‌برداری از  راه آهن تهران - همدان؛ سال آینده

 

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: راه آهن تهران - همدان سال آینده به بهره برداری می‌رسد و در فاز بعدی نسبت به تکمیل راه آهن سنندج - همدان هم اقدام خواهیم کردږ

 

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی، پنج شنبه 15 مهر، در مراسم افتتاح پروژه‌های راهسازی استان کردستان، به کریدور شمال جنوب که در منطقه غرب کشور واقع شده اشاره و اظهار کرد: کشور به ۱۰ راه ارتباطی تقسیم شده است که کریدور شمال به جنوب در غرب کشور به کریدور شماره ۱۰ است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.