| کد خبر: 166494 |

فرهنگ ایمنی و ترافیک باید در مدارس نهادینه شود

فرهنگ ایمنی و ترافیک باید از ابتدا در مدارس نهادینه و تبیین شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: آموزش‌های ایمنی ترافیک باید از سنین کودکی نهادینه شود تا سلامت افراد را تأمین کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری افزود: آموزش فرهنگ ترافیک از سنین کودکی، پشتوانهٔ محکمی برای اجرای صحیح قوانین و حصول نتایج قابل‌قبول در دوران بزرگ‌سالی خواهد بود.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه به فعالیت‌های این اداره در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: هدف حوزه حمل‌ونقل در بخش کالا و مسافر حمل‌ونقل ایمن است.

رودباری با اشاره به وضعیت مطلوب ناوگان اتوبوسی استان یادآور شد: ۸۰ درصد ناوگان اتوبوس همدان VIP و ۱۰۰ درصد ناوگان مسافربری استان به سیستم سپهتن مجهز است.

وی به نقش پرتلاش راهداران در شرایط گرما و سرما در جاده‌ها اشاره کرد و اذعان کرد: راهداران تلاشگرانی کوشا و کم‌توقع با دریایی از کار هستند که متأسفانه کمتر شناخته شده‌اند.

این مسئول در ادامه به علل تصادف در جاده‌های استان اشاره و بیان کرد: متأسفانه بالای ۵۰ درصد تصادفات منجر به مرگ ناشی از واژگونی و سرعت غیرمجاز است که بیشتر در محورهای شریانی روی می‌دهد.

رودباری بر فرهنگ‌سازی فرهنگ ایمنی در جاده‌ها تأکید کرد و افزود: رعایت سرعت مجاز باید کنترل و نهادینه شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، با اشاره به وضعیت راه‌های استان، آن را مناسب دانست و گفت: عمده هدف این اداره کل بحث ایمنی جاده‌ها است که با نصب دوربین‌های نظارتی تصویری و کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان سعی در ایمن‌سازی و کنترل سرعت را دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.