| کد خبر: 79861 |

توسعه خطوط ریلی بنادر فراموش نشود

وبلاگ رحیم نیکخو- پس از برداشته شدن تحریم‌ها بر علیه ایران از سوی کشورهای غربی، روابط دیپلماتیک و تجاری گسترده‌ای بین ایران و کشورهای خارجی برقرار شده است و بازار جذاب ایران برای سرمایه‌گذاری این کشورها باعث شده است تا هیئت‌های بازرگانی زیادی در این مدت کم در ایران حضور داشته باشند و با مسئولان بخش‌های مختلف مذاکره انجام دهند. در این میان با تأکید دولت بر توسعه بخش ریلی، پروژه‌های این بخش برای سرمایه‌گذاران بیش‌تر معرفی شده است تا بتوان به تحول بزرگی در این حوزه دست یافت.
 
 
در طی چند روز اخیر، دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور و هیئت بلندپایه همراه، با سفر به کشورهای ایتالیا و فرانسه، قراردادهای مهمی در حوزه‌های مختلف حمل‌و‌نقل به‌خصوص در زمینه حمل‌و‌نقل ریلی و هوایی را منعقد کرده‌اند. همچنین، در سفر رئیس‌جمهور چین به ایران نیز بخش ریلی یکی از مهم‌ترین بحث‌های این دیدارها بود و در نهایت قرارداد برقی کردن خط تهران-مشهد با همکاری چین بسته شد. آنچه در این میان قابل توجه است، نقش بسیار کم حمل‌و‌نقل ریلی چه در بنادر بزرگ و چه کوچک کشور است که در طی سال‌های گذشته مورد کم‌لطفی قرار گرفته است و اگر توجه ویژه‌ای به این مقوله شود می‌تواند ظرفیت ترانزیت کالا را در کشور گسترش دهد.
 
 
بنادر شمال و جنوب کشور، بستری مهم برای ترانزیت کالا
تاریخ، سندی روشن از نقش مهم دریاها و بنادر در شکل‌گیری کانون‌های تمدن بشری و رونق کسب و کار و بازرگانی است. بندرانزلی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بنادر حاشیه خزر که دروازه اروپا نیز نامیده می‌شد، در حال حاضر بزرگ‌ترین و مجهزترین بندر ایرانی...

ادامه مطلب در لینک زیر:

http://tweekly.ir/fa/Main/Detail/4454

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.