| کد خبر: 160750 |

زیباترین فرودگاه‌های دنیا

◄ اینجا معطل شدن هم دلچسب است

بسیاری از فرودگاه‌های جهان واقعاً چشمگیر هستند. این فرودگاه‌ها چه در شهرهای بزرگ جهان مانند هنگ‌کنگ و توکیو قرار گرفته باشند و چه در مکان‌های کم‌شهرت‌تر باشند، دارای ویژگی‌های معماری حیرت‌انگیز و امکانات رفاهی مانند زمین‌های گلف و سینما هستند که آنها را به زیباترین فرودگاه‌های جهان بدل کرده است.

تین نیوز
ثمر فاطمی | بسیاری از فرودگاه‌های جهان واقعاً چشمگیر هستند. این فرودگاه‌ها چه در شهرهای بزرگ جهان مانند هنگ‌کنگ و توکیو قرار گرفته باشند و چه در مکان‌های کم‌شهرت‌تر باشند، دارای ویژگی‌های معماری حیرت‌انگیز و امکانات رفاهی مانند زمین‌های گلف و سینما هستند که آنها را به زیباترین فرودگاه‌های جهان بدل کرده است.

ایندیپندنت هفته گذشته در گزارشی، زیباترین فرودگاه‌های جهان را معرفی کرد که اینجا با این چهارده فرودگاه آشنا می‌شوید.

آدولفو سوارز مادرید، فرودگاه باراخاس، اسپانیا

Adolfo Suárez Madrid–Barajas Airport-Spain

اولین پرواز تجاری این فرودگاه در سال ۱۹۳۳ انجام و پایانه جدید این فرودگاه در سال ۲۰۰۶ ساخته شد. این فرودگاه دو سال پیاپی سالانه بیشتر از پنجاه میلیون مسافر داشته است.

فرودگاه بین‌المللی ونکوور، کانادا

Vancouver International Airport-Canada

فرودگاه بین‌المللی ونکوور یکی از معدود فرودگاه‌هایی است که ممکن است حتی اگر پروازی هم نداشته باشید بخواهید از آن بازدید کنید. این فرودگاه علاوه بر کلکسیون مجسمه، دارای نمایشگاه‌های متعددی از آکواریوم است.

فرودگاه چانگی، سنگاپور

Singapore Changi Airport

فرودگاه بین‌المللی چانگی سنگاپور پنج سال پی‌در‌پی از طرف وب‌سایت مصرف‌کنندگان حمل‌ونقل هوایی، اسکای‌ترکس (Skytrax) بهترین فرودگاه جهان نام‌گذاری شد. بسیار آسان می‌توان فهمید دلیل این انتخاب چیست؛ امکانات بالای این فرودگاه شامل چندین باغ، سالن سینما و استخر دلایل جذابیت این فرودگاه است.

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور، مالزی

Kuala Lumpur International Airport- Malaysia

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور با بیش از ده سالن با طراحی‌های شیک و متفاوت و یک مرکز ماساژ به مسافران فرصت می‌دهد که قبل از پرواز آرامش کسب کرده و استراحت کنند.

فرودگاه مونیخ، آلمان

Munich Airport‌-‌Germany

فرودگاه مونیخ علاوه بر خدمات‌رسانی به مسافران، فضای زیادی برای برگزاری برنامه‌های مختلف دارد. این فرودگاه سال‌های زیادی میزبان برنامه‌های دوچرخه‌سواری و موج‌سواری بوده است.

فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف باکو، آذربایجان

Heydar Aliyev International Airport- Azerbaijan

این فرودگاه یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین فرودگاه‌های دنیاست. 

نام قبلی این فرودگاه بین‌المللی «بینا» است که در سال ۱۳۸۲ و دوران ریاست‌جمهوری حیدر علی‌اف به نام او تغییر یافت. فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف در سال ۲۰۱۶، بیش از ۴ میلیون مسافر داشته است.

فرودگاه بین‌المللی شنژن بن، چین

Shenzhen Bao&#۳۹;an International Airport- China

به گفته ماسیمیلیانو فوکساس (Massimiliano Fuksas)، معمار، قرار بود پایانه سه فرودگاه بین‌المللی شنژن بن چین، شبیه به «سفره‌ماهی دیو» باشد. سقف این پایانه که تونلی حدود ۵/۱ کیلومتری است، به شکل لانه‌زنبوری طراحی شده است.

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ، چین

Hong Kong International Airport-China

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ با داشتن زمین گلف نه‌نفره که با استانداردهای انجمن گلف ایالات متحده آمریکا مطابقت دارد، مقصد مسافران تجاری بسیاری است. کسانی هم که مدت طولانی در ترانزیت یا منتظر پرواز هستند، می‌توانند از مزایای تئاتر IMAX فرودگاه استفاده کنند.

فرودگاه بین‌المللی حمد، قطر

Hamad International Airport-Qatar

ساخت فرودگاه بین‌المللی حمد یک دهه طول کشید و برای آن ۱۶ میلیارد دلار هزینه شد. برخی قطعات داخلی آن مانند یک موزه هنر مدرن است. ایده ساخت این فرودگاه زمانی به فکر مسئولان قطر رسید که فرودگاه دوحه دیگر ظرفیت پذیرش مسافر بیشتری را نداشت. این فرودگاه در زمینی به مساحت ۲۲ کیلومترمربع ساخته شده و فاز اول آن پذیرش ۲۴ میلیون مسافر در سال را دارد و قرار است ظرفیت آن تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰ میلیون مسافر در سال افزایش یابد.

فرودگاه بین‌المللی دبی، امارات متحده عربی

Dubai International Airport-United Arab Emirates

فرودگاه بین‌المللی دوبی در سال ۲۰۱۶ با ۶/۸۳ میلیون مسافر، شلوغ‌ترین فرودگاه دنیا انتخاب شد. این فرودگاه دارای ۳ پایانه است که در مجموع ظرفیت پذیرش ۷۵ میلیون مسافر در سال را دارند. پایانه ۳ این فرودگاه، دومین سازه بزرگ دنیا از نظر مساحت و بزرگ‌ترین پایانه فرودگاهی در جهان است.

فرودگاه بین‌المللی پکن، چین

Beijing Capital International Airport- China

با اینکه فرودگاه بین‌المللی پکن در حال حاضر یکی از امضاهای فرودگاهی چین محسوب می‌شود، ساخت فرودگاه دکسینگ پکن (Beijing Daxing Airport) که قرار است در سال ۲۰۱۹ افتتاح شود، ممکن است این فرودگاه را تحت تأثیر قرار دهد. از امکانات و تسهیلات رفاهی فرودگاه پکن می‌توان به مرکز خدمات پزشکی ۲۴ ساعته، سالن ماساژ و اتاق‌های استراحت اشاره کرد.

فرودگاه مراکش منارا، مراکش

Marrakesh Menara Airport-Morocco

فرودگاه مراکش منارا دارای معماری ویژه و خیره‌کننده است. به‌طور مثال بخشی از این فرودگاه دارای گنبدی شیشه‌ای است. این فرودگاه مدرن مطابق معیارهای قرن بیست‌ویکم ساخته شده است. طراحی ساختمان فرودگاه به شکلی است که دسترسی افرادی که با ویلچر سفر می‌کنند، در این فرودگاه راحت است. رمپ‌های مختلف و بالابر امکان دسترسی به قسمت‌های مختلف را برای این افراد فراهم کرده است.

فرودگاه بین‌المللی اینچئون، کره جنوبی

Incheon International Airport-South Korea

فرودگاه بین‌المللی اینچئون کره جنوبی دارای امکانات درجه یک شامل دوش رایگان، صندلی‌های ماساژ و مکان‌های مناسب خواب و استراحت، سالن سینما، زمین اسکیت، آتلیه عکاسی، موزه‌هایی برای آشنایی با فرهنگ کره، عینک‌فروشی، فضایی برای بازی کودکان و آرایشگاه است.

فرودگاه هانه‌دا، ژاپن

Haneda Airport-Japan

فرودگاه هانه‌دا در توکیو به دلیل داشتن غذاهای متنوع و با کیفیت بالا، شناخته شده است. فروشگاه‌های غذایی رمن، سوشی و دسرها یکی از دلایل جذب مشتری‌هایی است که بسیاری از آنها ممکن است حتی پروازی نداشته باشند و فقط برای خوردن غذاهای متنوع این فرودگاه به آن سر می‌زنند.

لینک خبر

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.