| کد خبر: 158061 |

◄ بی‌تابی تهران در شماره 144 هفته‌نامه حمل‌ونقل

شماره 144 هفته‌نامه حمل‌ونقل تقریباً یک هفته پس از زلزله 5.2 ریشتری تهران به ابعاد مختلف رویدادهای پس از این زمین‌لرزه پرداخته است.

تین نیوز

شماره 144 هفته‌نامه حمل‌ونقل تقریباً یک هفته پس از زلزله 5.2 ریشتری تهران به ابعاد مختلف رویدادهای پس از این زمین‌لرزه پرداخته است.

در تیتر اصلی این شماره درباره تخصیص بودجه به بخش ریلی می‌خوانید. «یک درصد هم به بخش ریلی نرسید» عنوان مطلبی است که از بودجه عمرانیِ کم بخش ریلی حکایت می‌کند. این گفت‌وگو که با معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن انجام شده، کاهش 28درصدی بودجه عمرانی بخش ریلی در کنار سنگ‌اندازی‌های دولت ترامپ و حضور کم‌رنگ بخش خصوصی در انجام پروژه‌های ریلی را عواملی در جهت تضعیف بخش ریلی دانسته است.

در عکس یک صفحه نخست، با تیتر «بی‌تابی تهران»در صفحات 4، 11 و 12 نقاط امن پایتخت، الگوی مکزیکی رهایی از آلودگی، سیستم‌های هشداردهنده زلزله در ژاپن، کاهش ریسک زلزله در پایتخت و وضعیت قرمز آسمان سیاه پایتخت را می‌خوانید و می‌شناسید. الگوهای جدید مواجهه با زلزله احتمالی با الگوبرداری از کشورهای پیشرفته‌ای همچون ژاپن و راه‌های رویارویی با آلودگی هوای تهران که معضل هرروز پایتخت‌نشینان به‌ویژه در این فصل است،  فحوای اصلی این صفحات را تشکیل می‌دهند که خواندن آن را به کسانی‌که می‌خواهند راهکارهای مهم برای پیشگیری خطر احتمالی را یاد بگیرند، پیشنهاد می‌کنیم.

سرمقاله این شماره  به بررسی واکنش‌هایی که پس از وقوع زلزله تهران رخ داد می‌پردازد. قسمتی از این نوشتار به واکنش‌های گاهاً بدون تخصص رسانه‌ها و تحلیل‌های ضدونقیض کارشناسان زلزله در برخورد با این پدیده طبیعی اختصاص یافته که نقد به خبرگزاری‌های مختلف در مواجهه با این حادثه طبیعی را در خود جای داده است. در این تحلیل، «آموزش» که یکی از سه وظیفه ماهوی رسانه‌ها است، بزرگترین غایب رسانه‌ای زلزله تهران عنوان شده است. پدیده‌ای که در فقدان آن اضطرابی که به شهر وارد شد فراتر از وسعت حادثه بود.

در گزارش دیگری  در صفحه نخست هفته‌نامه آمده از زبان مدیرعامل راه‌آهن به ضرر و زیان‌های  این شرکت به‌ویژه در انجام پروژه‌های عمرانی اشاره شده است. سعید محمدزاده در این گزارش از شرکت‌های بخش خصوصی خواسته است تا بدون  در نظر گرفتن دولت با تاسیس استارت‌آپ‌های خود و برای خدمت به این بخش به میدان بیایند.

عناوین مهم دیگر نشریه شامل: وزارت حمل‌ونقل می‌خواهیم در صفحه 5؛ برج‌سازی برای فقرا شوخی است در صفحه 4 و هدف احیای ترانزیت در صفحه6 هستند.

دیگر عناوین این شماره: سهم ناچیز معلولان از شهر، رویارویی ایرلاین‌های بدقول و مسافران عصبانی، پلتفرم ملی یا مشارکتی، بیدار شو، بفهم، غافل مباش در ارتباط با زلزله تهران هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.