| کد خبر: 207764 |

◄ مشکل ترافیک ورودی تهران با افتتاح آزادراه همت برطرف می‌شود؟

ساخت هر چه بیشتر راه بین تهران و کرج بر اساس ساعات پیک، خالی ماندن این ظرفیت در ساعات غیر پیک را موجب شده و نوعی هدر دادن منابع است.

تین نیوز

در حالی که طبق اظهارات مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  آزادراه همت-کرج سه شنبه 27 اسفند با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد یک کاربر تین نیوز معتقد است، ساخت هر چه بیشتر راه بین تهران و کرج بر اساس ساعات پیک، خالی ماندن این ظرفیت در ساعات غیر پیک را موجب شده و نوعی هدر دادن منابع است.

به گزارش تین نیوز، این کاربر در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری تاکید کرد: اگر کرج یک نقطه و تهران  یک نقطه دیگر فرض شود اکنون این 2 نقطه از سه مسیر شامل جاده قدیم، مخصوص و اتوبان به یکدیگر متصل می‌شوند.

وی افزود: در وقت صبح، مسافر کرجی از هر کدام از این سه راه که به تهران برسد با ازدحام مواجه می‌شود چون رانندگان این هر سه راه در نهایت باید از چند ورودی محدود وارد تهران شوند.

بیشتر بخوانید: افتتاح آزادراه ۱۰ ساله همت - کرج فردا با حضور روحانی

وی خاطرنشان کرد: مسلم است رانندگانی که از کرج به سمت تهران عزیمت می‌کنند در طول مسیر  با مشکل ازدحام مواجه نیستند بلکه وقتی به تهران نزدیک می‌شوند به گره ترافیکی برمی‌خورند (مثلا جاده مخصوص منتهی به میدان آزادی).

این کاربر تین نیوز ادامه داد: حال اگر راه چهارم و پنجمی هم ایجاد شود تنها فرق آن با قبل این خواهد بود که قبلا مسافران از سه مسیر وارد ورودی تهران می‌شدند اما اکنون از پنج مسیر برای ورود به تهران متقاضی وجود دارد.

وی تاکید کرد: بر این اساس لازم است توجه شود در حال حاضر مشکل کمبود راه برای اتصال این دو نقطه (تهران و کرج) نیست بلکه تمام خودروها در ورود به تهران مشکل دارند.

این کاربر گفت: به‌جای هدر دادن منابع در ساختن راه بیشتر بین تهران و کرج، باید تقاضای ورود به تهران را در واحد زمان مدیریت کرد کاری که ظاهراً مدیران شهری و کشوری از انجام آن عاجز هستند.

وی ادامه داد:ضمن این‌که طراحی و ساخت هر چه بیشتر راه بین دو شهر تهران و کرج بر اساس ساعات پیک، موجب خالی ماندن این ظرفیت در ساعات غیر پیک شده و هدر دادن منابع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    اولا نمی شود تهران و کرج را نقطه در نظر گرفت تهران بیش از 700 کیلومتر مربع مساحت دارد و شهر کرج با حومه و اطرافش هم چنین مساحتی داره و این منطقه اندازه کشور قطر هم جمعیت داره که طی سال های بعد با ناحیه شهریار و قلعه حسن خان جمعیتش به دو برابر جمعیت کشور قطر خواهد رسید و دوما کرج و تهران در یک گوشه مملکت نیستند راه بین این دوشهر راه مهم ترانزیتی شرق غرب مملکته شما باید فکر کنید "حداقل" راه استاندارد برای اتصال بین این دو پهنه بزرگ با جمعیت بسیار زیاد که در یک کریدور مهم ترانزیتی هم واقع شدن چقدره و تازه این شرایط نرماله اگر بحرانی فاجعه ایی اتفاق بیافتد چه ؟؟؟ مثلا نیروی امدادی بخواد به قزوین بره در آن شرایط چقدر راه ، استاندارد خواهد بود ؟ شما باید دقت کنید درباره راه مواصلاتی بین دو شهرستان صحبت نمی کنیم فاصله گوهردشت تا ماهدشت بیش از 20 کیلومتره آیا این درسته که ساکنین تمام این مناطق از وارد راه فعلی کرج تهران بشن ؟ برای رسیدن به حداقل استاندارد راه برای این دو پهنه وسیع 3 پروژه درست تعریف شده که درصورت افتتاح و بهره برداری تازه به وضعیت "حداقلی" برای تعریف استاندارد راه خواهیم رسید 1 . قطعه یک آزادراه تهران شمال که از ورود جمعیت زیادی به بزرگراه تهران کرج جلوگیری می کند 2 . آزادراه جنوبی از آبیک تا چرمشهر که ترانزیت شرق غرب را از روی این بزرگراه برمی دارد 3 . ادامه همت تا شهر کرج + بزرگراه شمالی کرج که این امکان را می دهد به مبدا یا مقصد عظیمه ، جهانشهر ، حسن آباد ، گوهردشت و ... از این مسیر استفاده کنند و دیگه داخل شهر کرج نچرخن تا ترافیک شهر کرج کمتر بشه و دیگه وارد بزرگراه تهران کرج نشن و این بزرگراه بماند به مبدا یا مقصد گلشهر ، مهرشهر ، فردیس ، ملارد ، مشکین دشت ، محمدشهر ، ماهدشت ، صفادشت ، فرودگاه پیام و ... اگر ترافیک پخش شود و به اندازه استاندارد برای هر منطقه ایی راه وجود داشته باشد شاهد ترافیک فعلی نخواهیم بود امروز شما فکر کنید به مردمانی که ساکن گوهردشت ، باغستان و ... هستند حساب کنید چقدر مسافت داخل شهر کرج باید طی کنند تا بالاخره بتونن از البرز خارج شن حال اگر فاجعه ایی اتفاق بیافتد این جمعیت قراره چگونه تخلیه بشه ؟ حتی فراتر از این 3 پروژه به یک بزرگراه 25 کیلومتری دیگر هم نیاز داریم که به ادامه همت ، بزرگراه و جاده قدیم راه دهد و قطع کند و بسمت جنوب و قلعه حسن خان بیاد و سپس با چرخش به سمت غرب به سمت فاز 4 اندیشه و فردیس و نهایتا تا خود فرودگاه پیام بره چون این مناطق در آینده نزدیک جمعیت شان بشدت زیاد خواهد شد کنار تلاش برای رسیدن به حداقل راه ، باید مترو حومه ایی هم جلو بره .

  • حسام 4 0

    بنده با نظر کاربر محترم موافق نیستم. به هر حال هر پروژه ترافیکی اعم از آرادراه، بزرگراه، مترو، خطوط هوایی و ریلی که ایجاد می‌شود ممکن است در بعضی از ساعات بسیار پر مسافر باشد، در خالی که مسیر مخالف ظرفیتش خالی بماند که البته در مورد تهران و کرج مطلقا چنین نیست و در همه ساعات شبانه‌روز پرتردد خواهد بود و این در همه جای دنیا وجود دارد، مثلا بین دو طرف شهر پر جمعیت استانبول انواع حمل و نقل جاده‌‌ای (پل و اتوبان) ریلی و دریایی وجود دارد.

  • محمد 0 0

    بنده هم باکارشناسی کاربر مخالفم کرج رابن بست فرض کردند دراصل شرق کرج 3اتوبان دارد (در واقع با همت دو اتوبان متصل به کرج)ولی غربش یک اتوبان قزوین کرج که همه اتومبیل ها وکامیون وتریلی عازم گیلان واذربایجان ها وهمدان وزنجان وقزوین وکردستان وکلا غرب وشمال غرب استان باید از این یک اتوبان عبورکنند.تازه ترافیک همیشگی گواه این حرفهاست.