◄ انتقاد رانندگان از بازارگاههای الکترونیکی بار
در حال حاضر بهترین و سالمترین منبع توزیع و عرضه کالا سالنهای اعلان بار با نظارت دقیق انجمنهای صنفی هستند.
برخی رانندگان معتقدند بازارگاههای الکترونیکی همان دلالان پیشرفته هستند که هیچ مسئولیتی در قبال راننده و صاحب کالا نخواهند داشت و در صورت عدم استفاده صحیح از این اپلیکیشنها، آنها میتوانند به آفت دیگری در بخش حملونقل جادهای کالا تبدیل شوند.
به گزارش تیننیوز، همچنین به اعتقاد آنان فقدان عدالت در توزیع بار و عدم وجود مبنا و استاندارد برای کرایه، دو مشکل عمده کامیونداران و رانندگان بخش حمل کالا هستند که بازارگاههای الکترونیکی برای آنها هیچ راهکاری ندارند.
در این زمینه تعدادی از کاربران تیننیوز، در پیامهایی که به این شبکه خبری ارسال کردند، ضمن تایید این موضوع، بهترین و سالمترین مرجع توزیع بار را سالنهای اعلان بار دانستند.
کوروش فلاحی در پیام خود به تیننیوز، در مورد بازارگاههای الکترونیکی نوشت: بازارگاههای الکترونیکی بزرگترین ضربه را به این صنف میزنند چون در یک قالب کلی نیستند و مانند دلالها دنبال جذب متقاضی بیشتر برای منافع خود هستند.
این فعال بخش حمل جادهای کالا اظهار کرد: اگر سیستم نوبتدهی واعلان بار در یک قالب کلی و کشوری تعریف شود قابل تامل و امیدوار کننده است اما تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی از نظر زیر ساختها وجود دارد.
به گفته فلاحی در حال حاضر بهترین و سالمترین منبع توزیع و عرضه کالا سالنهای اعلان بار با نظارت دقیق انجمنهای صنفی هستند.
رضا خزائی از دیگر فعالان این حوزه نیز طرح راهاندازی بازارگاههای الکترونیکی را طرحی خوب بر روی کاغذ ذکر کرد و افزود: بازارگاههای الکترونیکی برای اجرا در بخش حملونقل مضرر هستند چرا که در زمان ارائه نرخ حمل، بین صاحب کالا و مدیران توافق و رقابت بر سر اعلام نرخ کمتر صورت میگیرد و سفره راننده کوچک و کوچکتر میشود.
او تاکید کرد: بهترین نوع ارائه بار در سالنهای اعلان بارو با نرخ حمل مصوب و قطعی زیر نظر انجمنهای متعهد و قانونمدار است.
نوید خیرمند نیز گفت: بازارگاههای الکترونیکی تا زمانی که مبنایی برای محاسبه حق قانونی برای حمل بار وجود نداشته باشد دقیقا کار واسطهگری و دلالی را انجام میدهند.
وی افزود: در صورتیکه قانون تن بر کیلومتر به درستی اجرا و در آن حق تمامی افراد دخیل (راننده، شرکت حمل و نقل، بیمه، مخارج بارگیری و مالیات و...) به تفکیک محاسبه شود و عملا رقابتی بر سر حق رانندگان صورت نگیرد بازارگاههای الکترونیکی برای بارهای خرد و جزئی میتوانند کمکی به راننده و صاحب بار در پیدا کردن هرچه سریعتر یکدیگر باشند.
این فعال بخش حمل جادهای کالا تاکید کرد: ولی کماکان وجود سالنهای اعلام بار برای بارهای عمده جهت توزیع عادلانه بار در هر شهر لازم و ضروریست چرا که هستند کسانی که استفاده از این سامانهها برایشان مقدور نیست و یا با ایراد در سامانه از جمله قطعی اینترنت دچار بلاتکلیفی میشوند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.