| کد خبر: 188792 |

◄ 165مین شماره ترابران منتشر شد

شماره 165 مین ماهنامه اقتصادی ترابران منتشر شد.

تین نیوز

شماره 165 مین ماهنامه اقتصادی ترابران منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، ماهنامه ترابران در این شماره مصاحبه‌ای با محسن صادقی مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری وزارت راه و شهرسازی با موضوع هوشمند سازی حمل‌ونقل به چه دردی می‌خورد؟ داشته است.

ترابران در بخش دریایی تیتری با عنوان «هراس بیکاری!» منتشر کرده است که در آن از کشتیرانی و بنادر به عنوان دو عنصر توانمند در صنعت حمل‌ونقل کشتیرانی که روز به روز در حال پیشرفت هستند یاد شده است اما این در حالیست که هنوز بسیاری از فعالیت‌های ما به شکل سنتی انجام می‌شود.

ترابران در این شماره، گفتگویی با عطرچیان دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در خصوص طرح نوسازی ناوگان شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای داشته که وی در بخشی از این مصاحبه اعلام کرده است؛ تا زمانی که قیمت سوخت که پاشنه آشیل نوسازی ناوگان است واقعی نشود، نوسازی ناوگان ممکن نیست.

اما در ادامه این مبحث گفتگویی با احمد زمانیان رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان شده است که وی در این رابطه معتقد است؛ اگر طرح نوسازی ناوگان اجرایی نشود به خاطر مشکل پول است.

ترابران به حذف تخفیف 25 درصدی هزینه THC کانتینرهای صادراتی اشاره کرده و آن را چالشی دیگر در بنادر ایران دانسته است. پل مه دبیرکل انجمن شرکت‌های کشتی‌رانی و خدمات وابسته نیز در واکنش به این موضوع بیان کرده است؛ نه تنها همه بنادر که عملیاتی صادراتی در حوزه کانتینری انجام می‌دهند تخفیف 25 درصدی هزینه THC را حل کرده‌اند بلکه طبق استعلام ما صورت‌حساب‌های صادره اخیراً فاقد گزینه تخفیف هستند و در واقع THC کانتینرهای صادراتی و واردات برابر هم عمال می‌شوند.

در این شماره خیز تهران برای گسترش دوچرخه‌سواری، هتل‌ها راه درو ندارند، جمجمه خالی هوشمندی، هوشمند سازی یا درآمدسازی؟ از جمله گزارش‌هایی بود که در این شماره منتشر شد.

photo_2019-05-22_14-29-30

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.