| کد خبر: 172900 |

شماره 176 «حمل‌ونقل» را بخوانید

◄ بن‌بست دریا و تعدیل گسترده در کشتیرانی‌ها

«دستگیری خانه‌های خالی» تیتر یک جدیدترین شماره هفته‌نامه «حمل‌ونقل» است.

تین نیوز

«دستگیری خانه‌های خالی» تیتر یک جدیدترین شماره هفته‌نامه «حمل‌ونقل» است.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس و طراح طرح مقابله با خانه‌های خالی در کشور در گفت‌وگویی که با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» داشته، بیان کرده است که به دلیل انگیزشی و ضعف زیرساختی، مالیات بر خانه‌های خالی الان به کار نمی‌آید. از همین رو روشی را که در دنیا اجرا شده و بسیار موفق بوده اجرا کردیم به نام سوت زنی. او گفته است که در سوت زنی مردم ناظر می‌شوند و گزارش می‌دهند که چه جرمی کجا اتفاق افتاده است.

ابوترابی همچنین بیان کرده است که ما برای تدوین این طرح تجربه تایوان، فرانسه و اسپانیا را مطالعه کردیم و به این الگو رسیدیم. «حمل‌ونقل» همچنین در صفحه مسکن و شهرسازی پیشینه طرح تعزیراتی برای ساماندهی بازار اجاره را بررسی کرده است.

عکس جلد این شماره از هفته‌نامه حمل‌ونقل نیز متعلق بود به مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تیتر «افشاگری درباره پرونده‌سازی علیه مدیران». رحمت‌الله مه‌آبادی در این مطلب به دشواری‌هایی اشاره می‌کند که برای مدیران در ایران ایجاد می‌شود و پرونده‌سازی علیه مدیران شرکت فرودگاه‌ها در موضوع فلایت‌چک را مثال می‌زند.

«حمل‌ونقل» در شماره 176 خود میزگردی با حضور مسعود پل مه، رئیس انجمن کشتیرانی و روزبه مختاری، عضو انجمن کشتیرانی ترتیب داده که متن کامل صحبت‌های مطرح شده در این میزگرد را می‌توانید در صفحات 5 و 10 با تیتر «بن‌بست دریا» بخوانید.

در این میزگرد که باوجود دعوت از مسولان سازمان بنادر و دریانوردی، بدون حضور نماینده‌ای از دولت برگزار شد، نمایندگان بخش خصوصی با اعتراض نسبت به بی توجهی دولت به تشکل‌های بخش خصوصی هشدارهای جدی مطرح کردند. آغاز تعدیل گسترده 80 درصد از نیروهای شرکت‌های کشتیرانی بخش خصوصی، رسیدن وضعیت بنادر به بن بست و ناتوانی در دفع تحریم‌ها، برخی از هشدارهایی است که این نمایندگان تشکل‌های حوزه دریایی مطرح کردند.

گفت‌وگو با امیرامینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت وزارت راه و شهرسازی، سید حسن موسوی نژاد مدیرعامل سابق شرکت رجا، علیرضا جهانگیریان رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری و محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از دیگر گفتگوهای منتشر شده در شماره 176 است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.