| کد خبر: 161829 |

◄ نظر رئیس‌کل بانک مرکزی درباره نرخ تعادلی دلار

این روزها بازار ارز به ثبات نسبی رسیده است و به نظر نمی‌رسد حداقل تا فروردین سال 97 تغییر چشمگیری در قیت دلار و در بازار ارز ایجاد شود.

تین نیوز

این روزها بازار ارز  به ثبات نسبی رسیده است و به نظر نمی‌رسد حداقل تا فروردین سال 97 تغییر چشمگیری در قیت دلار و در بازار ارز ایجاد شود.

به گزارش تین‌نیوز، باوجود پیش‌بینی برخی مبنی برافزایش قیمت دلار تا شش یا هفت هزار تومان،  نرخ دلار به کانال ۴۵۰۰ تومانی بازگشت.

روند رو به رشد نرخ ارز باعث شد افراد با  سرمایه‌های را به سمت خرید دلار جذب شوند.

اکنون انتظارات در بازار ارز معکوس شده و دیگر کسی انتظار ندارد که قیمت حداقل تا پایان فروردین‌ماه سال ۹۷، تغییر زیادی داشته باشد.

ورود دولت  به بازار ارز و کاهش مراجعات برای خرید ارز  نرخ را پایین آورده است.

به گزارش مهر، اکنون ارزهای بانک مرکزی که در صرافی‌های بانک‌ها توزیع می‌شود، بدون مشتری مانده و بسیاری از مردم روزانه برای فروش ارز خود به بازار مراجعه می‌کنند.

فزونی عرضه بر تقاضا نرخ را کاهش داده است.  به نظر هم می‌رسد که در هفته‌های آینده، بازهم روند کاهشی را سپری کند، حتی دولت اعلام کرده که قیمت هر دلار زیر ۴ هزار تومان است و ممکن است که نرخ در حول‌وحوش همین رقم تا پایان سال آرام گیرد، یعنی پیش‌بینی این است که به ۴۱۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان هم برسد.

به گفته سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی ثبات بازار ارز در روزهای آینده بیشتر بروز پیدا می‌کند و می‌تواند زمینه ایجاد آرامش را در اقتصاد فراهم کند.

او می‌افزاید: در رابطه با قیمت پیش‌بینی نمی‌کنیم، وضعیت تعادلی بازار قیمت را نشان خواهد داد و جهت‌گیری ما بر این خواهد بود که این تعادل زودتر ایجاد شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.