| کد خبر: 178024 |

◄ گواهی معاینه‌فنی در سراسر کشور اعتبار دارد

شهروندان تهرانی می‌توانند از تمامی مراکز معاینه‌فنی سراسر کشور استفاده کنند.

تین نیوز

شهروندان تهرانی می‌توانند از تمامی مراکز معاینه فنی سراسر کشور استفاده کنند.

سعید قیصر، مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک با اعلام این خبر گفت: به‌طورقطع مراکز اطراف شهر تهران می‌توانند خدماتی با همان کیفیت مراکز معاینه فنی پایتخت ارائه کنند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، قیصر افزود: تمامی مراکز معاینه فنی سراسر کشور به سامانه «سیمفا» متصل هستند و کیفیت ارائه خدمات در تمامی این مراکز تفاوتی ندارد لذا شهروندان می‌توانند از تمامی مراکز استفاده کنند. اخذ معاینه فنی خودرو توسط تهرانی‌ها در دیگر شهرها از اتلاف وقت شهروندان جلوگیری می‌کند و این معاینه فنی دارای اعتبار است.

او افزود: افرادی که خودروی آن‌ها معاینه فنی ندارد، روزانه ۵۰ هزارتومان جریمه خواهند شد و چنانچه تا روز بعد معاینه فنی دریافت نکنند برای روز جدید هم جریمه می‌شوند.

قیصر در پایان گفت: این طرح قرار بود که در ۹ کلان‌شهر اجرا شود و درحال‌حاضر در تهران اجرایی شده است. زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن در هشت کلان‌شهر دیگر مهیا شده است. سامانه «سیمفا» به سامانه پلیس متصل است و به‌طور کامل داشتن معاینه فنی خودروها توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود و چنانچه خودرویی معاینه فنی نداشته باشد، اعمال قانون خواهد شد.

درحالی‌که صف‌های طویل در مقابل مراکز معاینه فنی تهران به وجود آمده، برخی مراکز معاینه فنی در اطراف تهران بسیار خلوت هستند. با توجه به سراسری بودن سامانه سیمفا در سراسر کشور، معاینه فنی از هر یک از مراکز در سراسر کشور دریافت شود اعتبار یکسانی با دیگر مراکز خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.