| کد خبر: 155862 |

اعلام اسامی خودروهایی که بیشترین مردودی در معاینه فنی را دارند

مدیر اجرایی طرح معاینه فنی خودروهای کشور گفت: خودروهای پیکان، نیسان، پراید، پژو و سمند به ترتیب بیشترین سهم مردودی را در معاینه فنی داشته‌اند.

تین نیوز

مدیر اجرایی طرح معاینه فنی خودروهای کشور گفت: خودروهای پیکان، نیسان، پراید، پژو و سمند به ترتیب بیشترین سهم مردودی را در معاینه فنی داشته‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سعید قیصر که سه شنبه 30 آبان در شبکه خبر سیما سخن می گفت، افزود: سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران(سیمفا) مراکز معاینه فنی خودروها را مدیریت می نماید و اگر خودرویی پس از ورود به این مراکز در گام اول مردود شود،‌ سامانه این اجازه را می دهد تا خودرو تمامی مراحل معاینه فنی را تا انتها طی کند تا مشخص شود که مردودی در کدام مراحل و فرآیندها بوده و مربوط به امور فنی یا آلایندگی است.

وی در ادامه به افزایش آمار خودروهای مردودی در معاینه فنی طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره و بیان کرد: از زمان مکانیزه شدن معاینه فنی خودروها در حدود 40 درصد از خودروهای مراجعه کننده به دلیل فنی وآلایندگی مردود شده اند که این امر تاثیر زیادی در کاهش آلایندگی هوا خواهد داشت.

قیصر همچنین گفت: اطلاعات به دست آمده از معاینه فنی خودروها در مراکز معاینه فنی که در سیمفا ثبت می شود،‌ زمینه تحلیل داده های اطلاعاتی مرتبط با خودروهایی که در کشور تردد می نمایند را در اختیار قرار می دهد که می توان برای برنامه ریزی های آینده از آن استفاده نمود.

وی اضافه کرد: به مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر مراکز و نهادهای فعال در حوزه پژوهش و همچنین شرکت های خودروساز پیشنهاد می‌کنیم از این اطلاعات به منظور افزایش کیفیت خودروها، کاهش آلایندگی و ارتقای سطح ایمنی آنها بهره لازم را ببرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.