| کد خبر: 175395 |

◄ بازدید از مراکز معاینه‌فنی تهران در نیمه دوم سال

کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران طی شش ماه دوم سال مورد بازدید قرار می‌گیرند. محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبه هیأت دولت، برگه معاینه فنی که از هریک از مراکز معاینه فنی کشور گرفته شود در کل ایران قابل‌قبول است.

تین نیوز

کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران طی شش ماه دوم سال مورد بازدید قرار می‌گیرند.

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبه هیأت دولت، برگه معاینه فنی که از هر یک از مراکز معاینه فنی کشور گرفته شود در کل ایران قابل‌قبول است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، رستگاری با اشاره به مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: باید تیمی متشکل از محیط‌زیست استان تهران، استانداری، پلیس و شهرداری تهران تشکیل شود تا از مراکز معاینه‌فنی بازدید کنند.

او با بیان اینکه نمایندگان محیط‌زیست در این بازدیدها نیز حضور دارند، تصریح کرد: بازدید از مراکز معاینه فنی از مهرماه شروع‌شده است و طی یک برنامه زمان‌بندی از کلیه مراکز معاینه فنی استان تهران در شش ماه دوم سال بازدید خواهد شد و عملکرد آن‌ها بررسی می‌شود همچنین نمایندگان شهرداری تهران نیز در این بازدیدها محیط‌زیست را همراهی می‌کنند.

معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران در پاسخ به این پرسش که چه تدبیری برای خودروهایی که از مراکز خارج از تهران برگه معاینه فنی می‌گیرند ولی در تهران تردد می‌کنند، با اشاره به اعتبار برگه‌های معاینه فنی تمام مراکز ایران در تهران گفت: ما باید کاری کنیم که تمام مراکز معاینه فنی در کشور برگه معاینه فنی استانداردی را به خودروها تحویل دهند و این برگه در همه جای کشور قابل‌قبول باشد.

او در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی از خودروهای تهران در مراکز معاینه فنی این شهر استاندارهای لازم را پاس نمی‌کنند ولی در مراکز معاینه فنی سایر شهرها استاندارها را پاس و برگه معاینه فنی دریافت می‌کنند، توضیح داد: تیم نظارتی تشکیل‌شده برای بررسی مراکز معاینه فنی این موضوع را بررسی می‌کند و اگر به چنین مواردی برخوردند آن را مستندسازی می‌کنند و جلوی این کار را می‌گیرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.