| کد خبر: 162688 |

◄ 70 درصد خودروها در معاینه فنی برتر «رد» می‌شوند

70 درصد خودروها در معاینه فنی برتر رد می‌شوند. سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با اعلام این خبر افزود: حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد خودرو‌هایی که در مرحله نخست موفق به دریافت معاینه فنی برتر نمی‌شوند به دلیل آلایندگی و ۲۰ تا ۲۵ درصد از آمار ۷۰ درصدی خودرو‌های مردودی به دلیل مباحث ایمنی از دریافت معاینه فنی برتر رد می‌شوند.

تین نیوز

70 درصد خودروها در معاینه فنی برتر رد می‌شوند.

سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با اعلام این خبر افزود: حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد خودرو‌هایی که در مرحله نخست موفق به دریافت معاینه فنی برتر نمی‌شوند به دلیل آلایندگی و ۲۰ تا ۲۵ درصد از آمار ۷۰ درصدی خودرو‌های مردودی به دلیل مباحث ایمنی از دریافت معاینه فنی برتر رد می‌شوند.

حسینی منش با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با خودرو‌هایی که آمار بیشترین مردودی را برای دریافت معاینه فنی برتر به خود اختصاص داده‌اند اظهارکرد: خودرو‌هایی از قبیل وانت نیسان، وانت پیکان، پراید و انواع دیگر وانت‌ها بیشترین آمار مردودی خودرو‌ها در دریافت معاینه فنی برتر را به خود اختصاص داده‌اند.

او از صدور معاینه فنی برتر در تمام مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: در ۱۳ مرکز معاینه فنی تهران، معاینه فنی برتر نیز برای خودرو‌ها صادر می‌شود.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر از تمام خودرو‌ها تست معاینه فنی برتر هم اخذ می‌شود و اگر یک خودرو موفق به دریافت این تست نشد و راننده اصرار به دریافت این نوع معاینه فنی داشت مشاوره‌های لازم جهت رفع عیب خودرو برای دریافت این نوع معاینه فنی به فرد داده می‌شود.

او در خصوص نیاز برخی از خودرو‌ها به بعضی از اصلاحات برای دریافت معاینه فنی برتر اذعان کرد: برخی از خودرو‌ها ازجمله پژو ۴۰۵ برای دریافت معاینه فنی برتر باید برخی اصلاحات را انجام دهند که این اصلاحات هزینه‌ای بین ۵۰۰ تا یک‌میلیون تومان برای صاحب خودرو خواهد داشت.

حسینی منش در رابطه با درخواست‌های صورت گرفته از سوی مسئولان شهرداری تهران از مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست برای اعمال برخی تغییرات جهت صدور مجوز معاینه فنی برتر خاطرنشان کرد: درخواستی را از مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست داشته‌ایم تا تغییری را در حدود مجاز ارائه معاینه فنی برتر صادر کنند. حدود تعیین‌شده برای معاینه فنی برتر فراتر از سطح تکنولوژی خودرو‌هایی است که در داخل کشور وجود دارد و بسیاری از خودرو‌ها نمی‌توانند از مرحله تست‌های اخذشده عبور کنند.

به گزارش میزان، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در خصوص پیشنهاد‌ها مطرح‌شده از سوی شهرداری تهران در رابطه با لحاظ کردن معاینه فنی برتر برای خودرو‌هایی که قصد تردد در کلان‌شهرهای کشور رادارند گفت: پیشنهادی از سوی شهرداری تهران ارائه‌شده که براساس این پیشنهاد معاینه فنی برتر مختص کلان‌شهرهایی شود که با آلودگی هوا مواجه بوده و مشکل آلودگی هوادارند.

 در معاینه فنی نوع 2 که تاکنون صادر می‌شده در تست‌ها دور موتور آرام در سرعت‌پایین ملاک تست خودروها بود، اما در معاینه فنی برتر دور موتور به پایین و بالا بررسی می‌شود و مبنا بر این است که دور موتور RPM 2500 از 2.5 CO به 0.7 CO کاهش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.