| کد خبر: 139600 |

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران در گفتگو با تین‌نیوز اعلام کرد:

◄ تشریح جزئیات تغییر برخی استانداردهای معاینه فنی

با انتشار خبرهایی پیرامون افزایش سطح استاندارد دور موتور خودروهایی که به مراکز معاینه‌فنی مراجعه می‌کنند از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست، رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران آن‌را کاملا کارشناسی دانست.

تین نیوز

با انتشار خبرهایی پیرامون افزایش سطح استاندارد دور موتور خودروهایی که به مراکز معاینه‌فنی مراجعه می‌کنند از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست، رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران آن‌را کاملا کارشناسی دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدنواب حسینی‌منش با اشاره به این‌که خودروهای جدید به سادگی استاندارد جدید سازمان محیط‌زیست را پاس می‌کنند، اظهار داشت: این مصوبه براساس گزارشی به تائید نهائی سازمان محیط‌زیست رسید که این ستاد گزارشی جامع در این‌باره به هیات دولت به منظور توجه به رعایت استانداردها در معاینه‌فنی، عرضه کرد.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: این طرح در کارگروه آلودگی به صورت کامل کارشناسی شده  و نمونه کامل آن نیز سال‌های زیادی است که در کشورهای دیگر به مورد اجرا گذاشته شده و ایران اولین کشوری نیست که باید تست آلایندگی را در دو دور موتور تند و کند، به اجرا بگذارد.

حسینی‌منش با تاکید بر این مهم که استاندارد دور موتور در دو حالت باید صورت بگیرد، افزود: بسیاری از خودروها در دور کم استاندارد آلایندگی را کسب و در دور بالای موتور این استاندارد را پاس نمی‌کنند که این امر ناشی از ناکارآمد بودن کاتالیست است که مرکز تولید کننده خودرو باید در این‌باره مانند دیگر کشورها پاسخگو باشد.

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران ضمن تائید اقدام سازمان حفاظت‌محیط‌زسیت در به تصویب رساندن ارتقـاء تست استاندارد آلایندگی، ابراز داشت: انتقادی که این ستاد به مصوبه اخیر وارد می‌کند این است که چرا نظارتی بر نصب کاتالیست و گارانتی طولانی مدت آن در کشور وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب که «در بیشتر کشورهای دنیا کاتالیست گارانتی مادام‌العمر دارد»، گفت: وقتی در کشورهای دیگر کاتالیست و عملکرد آن مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد چرا در ایران نظارتی بر آن نیست؟

حسینی‌منش گارانتی کاتالیست در آمریکا را 8 و در کانادا را 12 سال عنوان کرد و تصریح کرد: در حال حاضر نگاه ما به این شکل از معاینه‌فنی نگاهی نگران است و نباید هزینه تعویض کاتالیست را برعهده مردم گذاشت.

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران در پایان سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، خاطرنشان کرد: اگر نگران آلایندگی هوا با خودروهائی هستیم که آنها را منبع آلودگی هوا می‌دانیم، باید هزینه آن‌را نیز بر عهده کسانی بگذاریم که مسئولیت اصلی کار بر دوش آنها است.

به گزارش تین‌نیوز، اخیر خبرهائی از نارضایتی مردم به منظور تدابیر سختگیرانه مراکز معاینه‌فنی در سراسر کشور به گوش می‌رسد که با گفته‌های رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران، ادامه آن به سود مردم و کاهش آلایندگی در هوای کشور خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.