| کد خبر: 264494 |

آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی سریع ابلاغ شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره دلیل تأخیر و تعلل های بانک مرکزی در ابلاغ آئین نامه اعطای وام مسکن روستایی پرداخت.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره دلیل تأخیر و تعلل های بانک مرکزی در ابلاغ آئین نامه اعطای وام مسکن روستایی پرداخت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره دلیل تأخیر و تعلل های بانک مرکزی در ابلاغ آئین نامه اعطای وام مسکن روستایی گفت: تأخیر در ابلاغ آئین نامه وام مسکن روستایی برای سال ۱۴۰۲ کار جالبی از سوی مجموعه دولت و بانک مرکزی نیست.

وی در ادامه بیان کرد: بانک مرکزی خودش جزئی از دولت است. اگر منابع بانک مرکزی پاسخگوی اعطای این تسهیلات نیست و اگر نمی تواند به این مصوبه دولت عمل کند باید همان ابتدای تصویب این آئین نامه در هیئت دولت نظرش را اعلام کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اما وقتی آئین نامه اعطای وام مسکن روستایی توسط دولت ابلاغ شده بانک مرکزی باید این آئین نامه را سریعاً ابلاغ کند. این اقدام بانک مرکزی به نوعی استنکاف از اجرای قانون است.

وی ادامه داد: اعطای وام مسکن روستایی در موعد مقرر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا فصل سرد سال فرارسیده و در ماه های پایانی سال قرار داریم. هر چه قدر آئین نامه اعطای وام مسکن روستایی بیشتر به تعویق بیفتد برای دولت دیگر فایده ای ندارد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: روستاها عامل تولید هستند و باید شرایط برای رفاه حال روستاییان فراهم شود. وقتی یک وام برای ساخت و ساز مسکن روستایی به سختی و با مشکلات فراوان در اختیار آنها قرار می گیرد چطور می توان انتظار داشت که مردم در روستاها بمانند و به شهرها مهاجرت نکنند.

قادری بیان کرد: این آئین نامه با تأخیر در ابلاغ از سوی دولت هم مواجه شده بود و اینکه بانک مرکزی هم بخواهد در ابلاغ آن تأخیر ایجاد کند به ضرر مردم است زیرا با تورم موجود در کشور روز به روز از ارزش این وام کاسته می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.