| کد خبر: 194107 |

کمتر از نصف مسکن روستایی خراسان شمالی غیرمقاوم است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بیش از نیمی از واحدهای مسکونی روستاهای این استان مقاوم است و البته این بنیاد تلاش دارد تا مقاوم سازی این واحدهای مسکونی شتاب گیرد.

تین نیوز

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بیش از نیمی از واحدهای مسکونی روستاهای این استان مقاوم است و البته این بنیاد تلاش دارد تا مقاوم سازی این واحدهای مسکونی شتاب گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی محمدی اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که بیش از نیمی از این تعداد مقاوم سازی شده است.

وی افزود: امسال هم سهم استان از مقاوم سازی منازل روستاییان، پرداخت ۵ هزار فقره تسهیلات از محل طرح ویژه مسکن روستایی است.

محمدی خاطرنشان کرد: سقف این تسهیلات، ۴۰۰ میلیون ریال است و تلاش می شود تا با کمک اعتباری به روستاییان، اقدام اثرگذاری در زمینه مقاوم سازی واحدهای مسکونی در این مناطق انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خسارات ناشی از بارندگی های بهاره و رانش زمین به روستاییان، اظهار داشت: برای سرعت دادن به بازسازی مناطق سیل زده تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی با اولویت بازسازی این مناطق خسارت دیده پرداخت می شود

وی خاطرنشان کرد: بارندگی ها و رانش زمین در بهار امسال به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی استان خسارت وارد کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات ما برای بازسازی مناطق سیل زده، سهل انگاری روستاییان برای دریافت تسهیلات بانکی است.

محمدی اظهارداشت: در فصل برداشت محصول، روستاییان حضور در مزارع و برداشت درآمد را در اولویت قرار داده و متاسفانه انجام اقدامات مربوط به دریافت تسهیلات بانکی، را پشت گوش می اندازند.

وی افزود: این در حالی است که این بنیاد برای سهولت و رفاه روستاییان خسارت دیده از سیل، تلاش داشته تا مراجعه حضوری مردم به بانک ها کاسته شود و بسیاری از امور بانکی و ساز و کار دریافت تسهیلات، روان سازی شده است.

محمدی تصریح کرد: روستاییان تنها برای امور مربوط به ضمانت ها باید به بانک مراجعه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: بسیاری از روستاییان به دلیل سرگرم شدن به جمع آوری محصول، برای دریافت تسهیلات اقدام نکرده اند و این امر سبب از دست رفتن زمان مناسب ساخت وساز و عقب افتان برنامه های بازسازی می شود.

وی درباره اجرای طرح هادی در روستاهای استان گفت: اکنون تمام روستاهای مشمول اجرای طرح هادی، دارای طرح هستند.

وی گفت: روستاها محل تولید و رونق اقتصاد هستند و تلاش داریم تا اجرای طرح هادی و مناسب سازی محیط، بستری برای توسعه این مناطق باشد.

محمدی، تهیه طرح و اجرای بافت با ارزش روستاهای هدف گردشگری، طرح سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی، طرح واگذاری زمین برای مسکن روستایی را از جمله اقدامات این بنیاد برای توسعه روستاها اقدام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش خبرنگاران در توسعه هر جامعه گفت: رسانه ها بستری برای توسعه هستند زیرا با انعکاس مشکلات، زمینه ساز سرعت دادن به حل آن هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.