| کد خبر: 235925 |

◄ رکورد سفرهای پس از شیوع کرونا شکسته شد

در تعطیلات هفته گذشته سفرهای مردم رکوردهای عجیب وغریبی را شکست که تاکنون در یک سال و نیم اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا چنین آمارهایی ثبت نشده بود.

تین نیوز

براساس آخرین آمارهای ثبت شده از مرکز مدیریت راه های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در تعطیلات پایانی ماه صفر در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۷ مهرماه رکوردهای عجیب و غریبی توسط مردم در سفرهای جاده ای به ثبت رسید چرا که در این ایام روند سفرهای جاده ای مردم فراتر از انتظارات و به طور فزاینده ای آغاز شد به گونه ای که از ۱۲ مهرماه دو میلیون و ۲۲۹ هزار و ۷۶۷ وسیله نقلیه در محورهای بین استانی تردد کردند که این آمار نسبت به روز قبل از آن ۱۲ درصد و نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، گرچه در روزهای بعد نیز تقریبا همین تعداد خودرو در محورهای مواصلاتی تردد کردند و آمارها نشان می دهد که در بازه زمانی ۱۲ مهرماه تا ۱۶ مهرماه روند سفرهای جاده ای مردم به ویژه در روزهای اخیر شدت بسیار زیادی پیدا کرده است چرا که تردد بین استانی در روز گذشته ۱۶ مهرماه به دو میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۲۵ وسیله نقلیه رسید که نسبت به روز قبل از آن ۳۶ درصد و نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است. البته این رکودشکنی عجیب و غریب نه تنها فراتر از انتظارات و پیش بینی های صورت گرفته از سوی دستگاه های مختلف بود بلکه تاکنون چنین حجم تردد و سفرهای بین استانی جاده ای طی یک سال و نیم گذشته (در دوران شیوع ویروس کرونا) به ثبت نرسیده بود.

 

همچنین آمارها نشان می دهد که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی مذکور در استان های مختلف متفاوت بوده است و در این میان استان های خراسان رضوی، قم، خراسان شمالی، گلستان و مازندران به ترتیب با ۶۷ درصد، ۶۲ درصد، ۶۱ درصد، ۵۹ درصد و ۵۴ درصد افزایش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش یافته است. از سوی دیگر براساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان هشت میلیون و ۱۰ هزار و ۳۰۰ پلاک خودرو در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ مهرماه (تعطیلات پایانی ماه صفر) در محورهای برون شهری رویت شدند که از این پلاک ها حدود هفت میلیون و ۵۴۴ هزار دستگاه مربوط به وسایل نقلیه شخصی مردم بودند.

 

با وجود افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور و پایین آمدن آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا این آمارهای عجیب و غریب در سفرهای مردم نگران کننده بوده و با توجه به هشدارهای مسئولان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مردم باید احتیاط بیشتری برای پیشگیری از گسترش شیوع مجدد کرونا در کشور به خرج دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.