| کد خبر: 144914 |

کیان پور تاکید کرد:

تحقق درآمد 40 میلیارد دلاری با تسهیل صدور خدمات فنی و مهندسی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از تلاش کمیسیون متبوعش برای تسهیل شرایط صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت بالقوه صدور این نوع خدمات امکان ارزآوری 40 میلیارد دلاری را برای کشور فراهم می کند.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از تلاش کمیسیون متبوعش برای تسهیل شرایط صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت بالقوه صدور این نوع خدمات امکان ارزآوری 40 میلیارد دلاری را برای کشور فراهم می کند.

مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به ارزآوری بالای صدور خدمات فنی و مهندسی برای کشور، گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی بهترین راه برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال است از این رو رفع مشکلات پیش روی صادارت این نوع خدمات لازم است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم ، با تاکید بر ضرورت تسهیل شرایط صدور خدمات فنی و مهندسی، افزود: احیای جوایز صادراتی و پرداخت جوایز معوقه ای که از سال های قبل مانده و همچنین پیش بینی راهکارهایی برای تسهیل ضمانت نامه به وی‍‍‍ژه در کشورهایی که ایران با آن ها روابط حسنه دارد می تواند از جمله راهکارهایی باشد که صدور خدمات فنی و مهندسی را افزایش می دهد.

صدور خدمات فنی و مهندسی تنها به دو کشور عراق و سوریه

کیان پور با بیان اینکه حمایت دولت از صدور خدمات فنی و مهندسی لازم است، تصریح کرد: ایجاد نهاد متولی در دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای حمایت و تسهیل صدور خدمات فنی و مهندسی باید در دولت دوازدهم صورت بگیرد زیرا از این مسیر کسب درآمد و اشتغال زایی خوبی صورت می گیرد.

نماینده مردم دروود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت بالقوه صدور خدمات فنی و مهندسی امکان ارزآوری 40 میلیارد دلاری را برای کشور فراهم می کند، گفت: در حال حاضر صدور این نوع خدمات تنها در دو کشور سوریه و عراق انجام می شود در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر از جمله کشورهای شمال آفریقا مانند الجزایر خواهان این نوع خدمات هستند.

ارزآوری 10 میلیارد دلاری صدور خدمات فنی و مهندسی به الجزایر

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی به الجزایر بین 8 تا 10 میلیارد دلار برای ایران ارزآوری دارد، افزود: باید شرایط رقابت شرکت های ایرانی در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی با شرکت های بین المللی فراهم شود تا به این ترتیب اشتغال زایی مناسبی توام با کیفیت کار در ایران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از600 هزار نیروی تحصیل کرده مهندس عمران در کشور داریم، تصریح کرد: این میزان نیروی متخصص در زمینه های مختلف از جمله مکانیک، برق و سایر رشته های هفتگانه با نظام مهندسی ساختمان در ارتباط هستند، از این رو لازم است زمینه برای اشتغال این قشر فراهم شده و از دانش فنی آن ها در راستای ارزآوری استفاده شود.

صدور ایده های نیروی انسانی ماهر به خارج از کشور ارزآوری خوبی در بر دارد

کیان پور با تاکید بر اینکه نظام فنی و اجرایی کشور ظرفیت استفاده از نیروی فنی و مهندس را دارد، افزود: صدور اندیشه و ایده های نیروی انسانی فنی و ماهر می تواند دیگر اقدامی باشد که ارزآوری زیادی را برای کشور رقم بزند از این رو باید در قالب تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای، دانشگاه های کشور، وزارت خارجه، وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس شرایط بهبود وضعیت اقتصادی از این مسیر را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه در اطراف ایران یک بازار 400 میلیون نفری وجود دارد و ما نباید نسبت به آن بی توجه باشیم، گفت:باید سهم ایران را از بازار توسعه صادرات علاوه بر صدور کالا در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی و نیروی ماهر و مهندس افزایش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از تصمیم کمیسیون عمران مجلس برای تشکیل کمیته ای در راستای تسهیل شرایط صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و افزود: نخستین جلسه این کمیته در ماه جاری با حضور دستگاه های مربوطه برگزار می شود تا با تعامل دولت، مجلس و بخش خصوصی ارزآوری از حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.