| کد خبر: 253046 |

سفر به عتبات عالیات از استان لرستان تسهیل می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از زیرساخت های حمل و نقل استان لرستان خبر داد: با هدف تسهیل سفر زائران عتبات عالیات از لرستان به مرز مهران مسیر جدیدی در دست مطالعات است که در صورت داشتن توجیه اقتصادی اجرایی می شود که نسبت به مسیرهای موازی کوتاه تر و ایمن تر است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از زیرساخت های حمل و نقل استان لرستان خبر داد: با هدف تسهیل سفر زائران عتبات عالیات از لرستان به مرز مهران ‌ مسیر جدیدی در دست مطالعات است که در صورت داشتن توجیه اقتصادی اجرایی می شود که نسبت به مسیرهای موازی کوتاه تر و ایمن تر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی به همراه نماینده مردم شهرستان کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی از محورهای در حال احداث استان لرستان بازدید کرد.
وی در بازدی از محور کوهدشت- خرم آباد گفت: چهارخطه کردن این مسیر به طول 90 کیلومتر یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی است که عملیات اجرایی کل محور به اتمام رسیده است و 13 کیلومتر انتهایی مسیر باقی مانده است و تلاش ما این است تا در سال 1402 این بخش نیز زیر عبور قرار گیرد و بدین ترتیب مسیر کوهدشت تا خرم آباد به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار گیرد.
خادمی ادامه داد: عملیات اجرایی در بخش هایی از این 13 کیلومتر شروع شده است و با اختصاص منابع اعتباری برای تکمیل بخش انتهایی مسیر، تمام مسیر به صورت بزرگراه به جاده اسلام آباد- پلدختر متصل می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر از محور اسلام آباد- پلدختر بازدید کرد و در خصوص این پروژه گفت: این محور به طول 160 کیلومتر اتصال استان کرمانشاه به پلدختر و استان خوزستان را فراهم می کند که تاکنون 60 کیلومتر مسیر در استان کرمانشاه و 7 کیلومتر در استان لرستان به صورت بزرگراه در آمده است.
خادمی استفاده از سایر روش های تامین مالی برای این پروژه را ضروری اعلام کرد و افزود: با توجه به ترانزیتی بودن محور و عبور ماشین های سنگین و مسیر ارتباط غرب استان لرستان به استان های کرمانشاه و خوزستان، به دنبال راهکار مناسب برای تامین منابع لازم برای تکمیل بخش باقیمانده مسیر به میزان 2 تا 3 هزار میلیارد تومان هستیم.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از انجام مطالعات احداث راه کربلا خبر داد و بیان کرد: احداث محور جدیدی از کوهدشت به استان ایلام و مرز مهران در دستور کار قرار دارد که در صورت داشتن توجیه اقتصادی مسیری کوتاه تر و ایمن نسبت به محورهای موازی برای سفر زوار عتبات عالیات است و کوهدشت را نیز از بن بست خارج می کند.
خادمی چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی استان لرستان را اولویت اول تکمیل زیرساخت های این استان اعلام کرد و گفت: با توجه به لزوم ایمن سازی محورهای موجود و افزایش سرعت سیر امیدواریم در سفرهای آتی رییس جمهور به استان اعتباراتی به منظور تکمیل هرچه سریعتر این محورها اختصاص یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کهنه سرباز 0 0

    همینو کم داشتیم😂