| کد خبر: 150516 |

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده ای استان قزوین

◄ رسیدگی به اسناد حمل‌ونقل 8129 دستگاه ناوگان حامل بار تجاری

در شش‌ماهه اول سال جاری اسناد حمل‌ونقل تعداد 8129 دستگاه ناوگان حامل بار تجاری مورد رسیدگی قرار گرفت.

تین نیوز

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در شش‌ماهه اول سال جاری اسناد حمل‌ونقل تعداد 8129 دستگاه ناوگان حامل بار تجاری مورد رسیدگی قرار گرفت.

افشین پیرنون تصریح کرد: این طرح به منظور نظارت بر عملکرد و بررسی اسناد حمل‌ونقلی ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای استان با همکاری پلیس راه استان قزوین و با برقراری گشت کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس جاده‌ای در بخش حمل‌ونقل کالا اسناد حمل شامل بارنامه، کارت هوشمند راننده و کامیون توسط تیم های نظارتی و گشت های سیار در محورهای مواصلاتی استان به صورت مستمر کنترل می شود.

وی عنوان کرد: بازرسان این اداره کل با دقت بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل کالای جاده‌ای استان نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با شرکت‌های خاطی برخورد خواهند کرد. همچنین رانندگان فاقد بارنامه علاوه بر اعمال قانون توسط پلیس راه به کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای معرفی می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین افزود: عمده تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدور بارنامه صوری و استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: در شش‌ماهه اول سال جاری در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل کالای جاده‌ای استان قزوین تعداد 8129 دستگاه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کنترل که از این تعداد 930 دستگاه فاقد مدارک و اسناد قانونی حمل‌ونقل جاده‌ای بوده‌اند به کمیسیون‌های مربوطه معرفی شده‌اند.

وی افزود: در شش‌ماهه اول سال جاری حدود 53000 بار در پایانه کالای قزوین اعلام بار شده که در مقایسه با شش‌ماهه اول سال 1395 که تعداد آن به حدود 46000 بار می‌رسید افزایش 18 درصدی را نشان می‌دهد.

پیرنون مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان قزوین با اشاره به موضوع ایجاد اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و الحاق ادارات شهرستان‌های تابعه اظهار کرد: ادغام راهداری با اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها با توجه به تمرکز خدمات در یک اداره کل به‌عنوان یک فرصت برای خدمت به استفاده‌کنندگان از راه‌ها و شهروندان عزیز است؛ که در راستای اجرای طرح گسترده کنترل و نظارت بر عملکرد و بررسی اسناد حمل‌ونقلی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین و ۹ اداره تابعه فعالیت می‌کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.