| کد خبر: 201341 |

بازار سالم و رقابتی شرط توسعه هوشمندسازی

به‌طور حتم وجود یک بازار رقابتی سالم و همچنین محیط کسب‌وکار امن، دو مولفه اساسی پیشرفت و توسعه اقتصادی از جمله پیشرفت و توسعه حمل‌ونقل هوشمند است.

تین نیوز

 به‌طور حتم وجود یک بازار رقابتی سالم و همچنین محیط کسب‌وکار امن، دو مولفه اساسی پیشرفت و توسعه اقتصادی از جمله پیشرفت و توسعه حمل‌ونقل هوشمند است.

افشین کلاهی مدیرعامل شرکت ره‌نگار، با اعلام این مطلب به «دنیای‌اقتصاد» گفت: متاسفانه فضای بازار برای شرکت‌هایی که در حوزه IT فعالیت دارند، آن‌طور که باید سالم، رقابتی و عادلانه نیست. با توجه به ‌اینکه غالب پروژه‌ها در ‌این حوزه B ۲ B است، دولت باید به‌عنوان کارفرمای اصلی‌ این پروژه‌ها ضمن رعایت عدالت و انصاف، نسبت به تعریف پروژه‌های کارشناسی شده و عملیاتی اقدام کند.

وی افزود: یکی از ضعف‌های بازار فناوری اطلاعات (IT)، تعریف پروژه‌های غیرکارشناسی، بدون نیازسنجی درست و گاهی اشتباه است.مدیرعامل شرکت ره‌نگار درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد‌ ایران، گفت: در چهار دهه گذشته ‌ایران همواره با تحریم‌های مختلفی به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات (IT) دست و پنجه نرم می‌کند. متاسفانه در سال‌های اخیر به‌دلیل افزایش محدودیت‌های مالی و تحریم‌های اقتصادی متنوع، از حضور در بازارهای صادراتی و ارائه محصول و خدمات با کشورهای دیگر بازماندیم.

کلاهی تصریح کرد: البته با وجود تمامی مشکلات موجود، درحال‌حاضر ‌ایران در بحث هوشمندسازی حمل‌ونقل در میان کشورهای خاورمیانه از رتبه مطلوبی برخوردار است.وی ضمن ارزیابی وضعیت حمل‌ونقل هوشمند در ‌ایران، گفت: به نظرم در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل هوشمند از جمله ردیابی و ناوبری هوشمند، وضعیت مناسبی داریم. برای مثال در حوزه ناوبری (Navigation)، نرم‌افزارهای خوبی مانند بلد و نشان توانسته‌اند با رقبای قدرتمندی مانند ویز(Waze) رقابت کنند.

البته تعداد کاربران و تا حدودی کیفیت نرم‌افزار جهانی ویز(Waze) به‌طور حتم بیشتر از یک نرم‌افزار ملی است.مدیرعامل شرکت ره‌نگار با اشاره تاریخچه و زمینه فعالیت‌های ‌این شرکت گفت: در سال ۱۳۶۸ با هدف ارائه خدمات مخابرات ماهواره‌ای، فعالیت خود را آغاز کردیم. در ادامه با پژوهش، مطالعه و انجام آزمایش‌های مختلف، توانستیم نخستین سیستم ردیابی آنلاین و آفلاین‌ ایرانی را به بازار عرضه کنیم.

کلاهی با بیان‌ اینکه مهم‌ترین هدف شرکت راه‌اندازی خدمات ملی مکان مبنا LBS برای ارائه مستقیم سرویس‌های ردیاب (GPS، Tracking) و ناوبری (Navigation)، است، افزود: تولید نقشه برای کاربردهای مختلف، تهیه، تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای ناوبری، ردیابی، جمع‌آوری اطلاعات و نقشه‌برداری، جمع‌آوری و برداشت اطلاعات اماکن شهری، تولید‌کننده و ارائه‌کننده سیستم‌های ردیابی خودرو (AVL)، از جمله خدمات و فعالیت‌های شرکت ره‌نگار است.به گفته وی به‌جز مباحثی مانند فراهم بودن زیرساخت‌های قدرتمند، بازار سالم و رقابتی و افزایش امنیت محیط کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری، فرهنگ‌سازی هم یکی از عوامل موثر در توسعه حمل‌ونقل هوشمند در جوامعی مانند‌ ایران است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.