بازار سالم و رقابتی شرط توسعه هوشمندسازی
بهطور حتم وجود یک بازار رقابتی سالم و همچنین محیط کسبوکار امن، دو مولفه اساسی پیشرفت و توسعه اقتصادی از جمله پیشرفت و توسعه حملونقل هوشمند است.
بهطور حتم وجود یک بازار رقابتی سالم و همچنین محیط کسبوکار امن، دو مولفه اساسی پیشرفت و توسعه اقتصادی از جمله پیشرفت و توسعه حملونقل هوشمند است.
افشین کلاهی مدیرعامل شرکت رهنگار، با اعلام این مطلب به «دنیایاقتصاد» گفت: متاسفانه فضای بازار برای شرکتهایی که در حوزه IT فعالیت دارند، آنطور که باید سالم، رقابتی و عادلانه نیست. با توجه به اینکه غالب پروژهها در این حوزه B ۲ B است، دولت باید بهعنوان کارفرمای اصلی این پروژهها ضمن رعایت عدالت و انصاف، نسبت به تعریف پروژههای کارشناسی شده و عملیاتی اقدام کند.
وی افزود: یکی از ضعفهای بازار فناوری اطلاعات (IT)، تعریف پروژههای غیرکارشناسی، بدون نیازسنجی درست و گاهی اشتباه است.مدیرعامل شرکت رهنگار درباره تاثیر تحریمهای آمریکا علیه اقتصاد ایران، گفت: در چهار دهه گذشته ایران همواره با تحریمهای مختلفی بهویژه در حوزه فناوری اطلاعات (IT) دست و پنجه نرم میکند. متاسفانه در سالهای اخیر بهدلیل افزایش محدودیتهای مالی و تحریمهای اقتصادی متنوع، از حضور در بازارهای صادراتی و ارائه محصول و خدمات با کشورهای دیگر بازماندیم.
کلاهی تصریح کرد: البته با وجود تمامی مشکلات موجود، درحالحاضر ایران در بحث هوشمندسازی حملونقل در میان کشورهای خاورمیانه از رتبه مطلوبی برخوردار است.وی ضمن ارزیابی وضعیت حملونقل هوشمند در ایران، گفت: به نظرم در حوزههای مختلف حملونقل هوشمند از جمله ردیابی و ناوبری هوشمند، وضعیت مناسبی داریم. برای مثال در حوزه ناوبری (Navigation)، نرمافزارهای خوبی مانند بلد و نشان توانستهاند با رقبای قدرتمندی مانند ویز(Waze) رقابت کنند.
البته تعداد کاربران و تا حدودی کیفیت نرمافزار جهانی ویز(Waze) بهطور حتم بیشتر از یک نرمافزار ملی است.مدیرعامل شرکت رهنگار با اشاره تاریخچه و زمینه فعالیتهای این شرکت گفت: در سال ۱۳۶۸ با هدف ارائه خدمات مخابرات ماهوارهای، فعالیت خود را آغاز کردیم. در ادامه با پژوهش، مطالعه و انجام آزمایشهای مختلف، توانستیم نخستین سیستم ردیابی آنلاین و آفلاین ایرانی را به بازار عرضه کنیم.
کلاهی با بیان اینکه مهمترین هدف شرکت راهاندازی خدمات ملی مکان مبنا LBS برای ارائه مستقیم سرویسهای ردیاب (GPS، Tracking) و ناوبری (Navigation)، است، افزود: تولید نقشه برای کاربردهای مختلف، تهیه، تولید و پشتیبانی نرمافزارهای ناوبری، ردیابی، جمعآوری اطلاعات و نقشهبرداری، جمعآوری و برداشت اطلاعات اماکن شهری، تولیدکننده و ارائهکننده سیستمهای ردیابی خودرو (AVL)، از جمله خدمات و فعالیتهای شرکت رهنگار است.به گفته وی بهجز مباحثی مانند فراهم بودن زیرساختهای قدرتمند، بازار سالم و رقابتی و افزایش امنیت محیط کسبوکار و سرمایهگذاری، فرهنگسازی هم یکی از عوامل موثر در توسعه حملونقل هوشمند در جوامعی مانند ایران است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.