| کد خبر: 189456 |

توقف خط تولید گوشی هوآوی در چین

مطابق اخبار غیر رسمی منتشر شده شرکت هوآوی در کارخانه شنژن چین برخی از خطوط تولید قطعات خود را به خاطر کاهش سفارشات تعطیل کرده است.

تین نیوز

 مطابق اخبار غیر رسمی منتشر شده شرکت هوآوی در کارخانه شنژن چین برخی از خطوط تولید قطعات خود را به خاطر کاهش سفارشات تعطیل کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل فوربس، تولیدکننده تایوانی قطعات جانبی گوشی‌های اپل و شیائومی، به دنبال کاهش سفارش کارخانه هوآوی شنژن اقدام به توقف خط تولید قطعات برای گوشی‌های هوآوی کرده است. مطابق گزارش این روزنامه افرادی که این اطلاعات را در اختیار خبرنگاران قرار داده‌اند، درخواست کرده‌اند که نامی از آنها فاش نشود.

«ژائو مینگ» مدیر برندینگ شرکت هوآوی اعلام کرده است: «ما قرار بود تا پایان سال جاری رکورد تولید سامسونگ را کسب کنیم که با وجود تحریم‌های اخیر بر شرکت ما این هدف اندکی به تعویق می‌افتد.»

 وی همینطور ادامه داد: «همه مشکلات ما را قوی‌تر خواهد کرد. فرقی نخواهد کرد تحریم‌ها معنوی یا فیزیکی بر ما اعمال شوند.»

به نظر می‌رسد بعد از تحریم‌های آمریکا و افزوده شدن این شرکت به لیست سیاه تجارت این کشور میزان فروش جهانی هوآوی کاهش یافته است. این در حالی است که خطوط نسل پنجم اینترنت این شرکت دیگر در صدر فروش مشتریان بریتانیایی نیست.

مطابق با گزارش رسانه‌های چینی و برخی از رسانه‌های هنگ کنگ اعلام شده است که این شرکت هیچ‌گاه کاهش تولید نداشته است. این در حالی است که کاهش آمار فروش این شرکت نشان از این دارد که سطح تولیدات آن نیز متعاقبا پایین آمده باشد.

با این حال نقطه پایان بر مشکلات این شرکت ظاهرا بازگشت ترامپ از تصمیم خود است که تنها با مذاکرات مشترک با چین به نتیجه خواهد رسید. هوآوی اتکای خود را بر چین می‌بیند و امیدوار است این کشور بتواند به طریقی به نتیجه مثبت اقتصادی در مذاکرات با آمریکا دست یابد.

بر اساس تحریم‌های آمریکا، هوآوی و ۷۰ شرکت مرتبط با این شرکت در لیست سیاه تبادلات تجاری با آمریکا قرار گرفتند که در پی آن این شرکت نمی‌تواند با هیچ کدام از شرکت‌های آمریکایی تبادلات تجاری انجام دهد.

مقام‌های پکن اعلام کردند تمامی شرکت‌هایی که از تجارت با شرکت‌های چینی مبتنی بر قراردادهای قبلی خودداری کنند، مستلزم اقدام قانونی و متقابل خواهند بود و در صورت عدم عملکرد قانونی به آنچه که متعهد بوده‌اند، با طرح شکایت از سازمان‌های تجارت بین‌المللی مواجه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.