| کد خبر: 176754 |

◄ نصب بالن‌های اینترنت در 31 استان

با نتایج مثبتی که با استفاده از بالن‌های اینترنتی در ایام اربعین به دست آمد، سازمان فضایی ایران قصد دارد تا از این بالن‌ها در 31 استان کشور خبرداد.

تین نیوز

با نتایج مثبتی که با استفاده از بالن‌های اینترنتی در ایام اربعین به دست آمد، سازمان فضایی ایران قصد دارد تا از این بالن‌ها در 31 استان کشور خبرداد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این پروژه، آزمایش کاربردهای فناوری فضایی در مواقع بحران است.

براری بابیان اینکه کاربرد بالن فضایی برای شرایط مدیریت بحران ثابت‌شده است، ادامه داد: در ایام اربعین سال گذشته و امسال، این بالن در نقاط مرزی با حجم جمعیت بالا و ترافیک چشمگیر ارتباطی، نسبت به خدمات‌دهی اینترنت به کاربران اقدام کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه بالن اینترنت در مدت‌زمان کوتاه در یک منطقه محدود ازنظر وسعت نصب‌شده و به شکل گسترده ازنظر حجم سرویس، خدمات‌رسانی می‌کند، گفت: این فناوری، سال گذشته در زلزله کرمانشاه نیز تست شد و با استقرار بالن، توانستیم از خدمات آن استفاده کرده و به زلزله‌زدگان آن منطقه، خدمات ارتباطی دهیم.

براری ادامه داد: آنچه در زمان وقوع بحران مهم است این است که در دقایق اولیه ارتباطات برقرار و سرویس‌دهی انجام شود که با توجه به کاربردهای بالن فضایی، این مهم انجام‌پذیر است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: به همین دلیل دنبال نصب بالن فضایی در ۳۱ استان در دستورکار قرارگرفته است تا در شرایط بحران بتوانیم در کمترین زمان ممکن، خدمات ارتباطی به مردم ارائه کنیم.

او تأکید کرد: در این پروژه بخش‌خصوصی برای نصب و راه‌اندازی بالن، اعلام آمادگی کرده و این پروژه در مرحله عملیاتی قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.