| کد خبر: 97588 |

اجرای وسیع اولین آزمون جاده‌ای خودروهای هوشمند در چین

تین نیوز| شرکت نیمه­‌هادی NXP و دانشگاه Tongji اخیراً پشتیبانی خود برای پیاده­‌سازی و انجام نخستین آزمون نوآورانه جاده­‌ای در ابعاد بزرگ در چین را از طریق یک آزمایشگاه مشترک اعلام کرده­‌اند.

به عنوان بخشی از برنامه نمایش خودروهای مرتبط هوشمند شانگهای، این آزمون جاده‌­ای به عنوان زیربنایی برای توسعه حمل‌ونقل هوشمند و استانداردهای ارتباطات خودرو به خودرو در چین به کار گرفته خواهد شد.

NXP و شریک تجاری­‌اش Cohda Wireless، فناوری ارتباطات خودرو به خودرو و خودرو به زیرساخت (V2X) را برای خودروها و زیرساخت­‌های کنار جاده­‌ا‌‌ی تامین می­‌کنند. آزمون جاده­‌ا‌‌‌ی، داده­‌های ارتباطات V2X را به صورت لحظه­‌ای از طریق چندین سناریوی آزمون شامل معیارهایی برای ایمنی فعال، مدیریت ترافیک و خدمات اطلاعاتی جمع آوری خواهد کرد.

راه‌اندازی آزمایش جاده‌ای نشان دهنده‌ی  نقطه عطف مهمی برای برنامه نمایشی خودروی مرتبط هوشمند شانگهای است. برنامه­‌ای که  در اکتبر سال 2015 آغاز شده است، اکنون در مرحله اول خود تقریباً 200 خودرو شرکت، یکی از بزرگترین خودروسازان داخلی چین و همچنین دیگر خودروسازان شرکت کننده در این برنامه را شامل می­‌شود.

با پیوستن خودروسازان دیگر به برنامه، هدف این است که تا قبل از سال 2017 تعداد 1000 دستگاه خودروی مرتبط هوشمند در برنامه مشارکت کنند و این تعداد تا قبل از پایان سال 2019 و 2020، به ترتیب به 5000 و 10000 دستگاه خودرو برسد.

اعلام امروز NXP و دانشگاه Tongji برای پشتیبانی از آزمایش نوآورانه جاده ای V2X  آخرین مورد از بسیاری رویدادهای مهمی است که از بنیان­گذاری آزمایشگاه  مشترک NXP و دانشگاه Tongji  در سال گذشته رخ داده‌­اند.

به منظور توسعه راهکارهای خاص خودروهای مرتبط برای بازار چین، این آزمایشگاه از فناوری­‌های پیشرفته NXP و همچنین از تخصص بالای صنعت خودروسازی استفاده می‌­کند.

هم تجهیزات درون­‌خودرویی و هم تجهیزات کنار مسیر که در آزمون جاده‌­ای به کار گرفته می­‌شوند، از جدید ترین نسل راه حل NXP به نام RoadLINK استفاده می­‌کنند.  فناوری RoadLINK بر اساس پروتکل ارتباطات بی­سیم IEEE 802.11p  بنا گذاشته شده است و توانمندی­‌های آن با آزمون­‌های انجام شده در ده سال اخیر توسط دولت‌های آمریکا و چندین کشور اروپایی و همچنین مؤسسات تخصصی به اثبات رسیده است.

با استفاده از پروتکل تایید شده IEEE 802.11p  به جای شبکه‌های ارتباطات سلولی که کندتر و کمتر قابل اعتماد هستند، راه حل RoadLINK، از کارآیی کامل و قطعی برای کاربردهای ایمنی و حیاتی برخوردار است و در عین حال سطح بالاتری از امنیت و حفاظت از حریم خصوصی را ارایه می‌­دهد.

Lizhang نماینده شرکت NXP در چین بزرگ می­‌گوید: «ما از همکاری با SAIC و دانشگاه Togji برای پیشبرد بیشتر برنامه نمایش خودرو مرتبط هوشمند شانگهای خشنود هستیم. توسعه سامانه­‌های حمل­‌ونقل هوشمند برای ساختن شهرهایی پایدار کاملاً حیاتی است. به عنوان یک پیشرو جهانی در زمینه ارایه راه‌­حل­‌های امن برای خودروهای مرتبط و خودران، NXP مفتخر است که فناوری قابل اطمینان RoadLink  و همچنین تخصص بالای خود در صنعت خودرو را برای خلق سامانه­‌های حمل­‌ونقل هوشمند در سطح جهانی برای چین ارائه می‌­دهد».  

Zou Qingquan مدیر ارشد برنامه خودرو مرتبط هوشمند شرکت خودروسازی SAIC می‌­افزاید: «شرکت SAIC یکی از اولین شرکت­‌های خودروسازی است که به سمت پیاده­‌سازی خودروهای مرتبط هوشمند حرکت کرده و به صورت فعال در جهت ترویج توسعه و بکارگیری فناوری V2X اقدام کرده است.
ما مشتاقانه به دنبال ادامه همکاری با شرکای صنعتی خود هستیم تا برنامه نمایش خودروهای مرتبط هوشمند شانگهای را پیش ببریم.»

پروفسور Wang Ping مدیر برنامه خودرو مرتبط هوشمند در دانشگاه Tongji بیان می­‌کند: «آزمون جاده‌ای در مقیاس وسیع، یک گام مهم در پیشرفت برنامه نمایش است. ما به همکاری با NXP و شرکت خودروسازی SAIC ادامه می­‌دهیم تا نیازهای بازار چین را برآورده کرده و از توسعه صنعت خودروی هوشمند در چین پشتیبانی کنیم».

خودروهای مرتبط و هوشمند و زیرساخت حمل­‌ونقل هوشمند، می­‌توانند در کاهش تصادفات، بهبود کارآیی ترافیک و کاهش آلودگی ناشی از تردد خودروها به طور چشم­گیری موثر باشند. NXP در زمینه فناوری امن خودروی مرتبط از طریق راه حل RoadLINK خود در جهان پیشرو می‌­باشد.  RoadLINK با نتایج تایید شده آزمون‌­های جاده‌­ای در بازارهای بزرگ جهانی مانند آمریکا و اروپا و همچنین با بیش از یک میلیون کیلومتر رانندگی در شرایط آزمون، از تأئیدات گسترده­‌ای برای سطح بالای امنیت خود و قابلیت تعامل و مقیاس‌­پذیری برخوردار است.

 در ماه مارس 2016 از NXP به عنوان همکار وزارت حمل­‌ونقل آمریکا برای تامین راه‌­حل­‌های V2X در برنامه چالش شهر هوشمند نام برده شد و در ماه آوریل، خودروهای سنگین خودران مجهز به RoadLINK در یک رویداد سازمان‌یافته توسط وزارت زیرساخت و محیط زیست هلند با هدف نشان دادن مزایای اقتصادی، مدیریت ترافیک و ایمنی که در ذات راهکارهای مبتنی بر ارتباطات V2X وجود دارند، به صورت موفقیت‌آمیزی فناوری رانندگی خودکار را در برنامه قطار جاده‌­ای کامیون­‌های اروپا به نمایش گذاشتند که در آن تعداد چهار دستگاه از شش دستگاه خودرو مشارکت­‌کننده در برنامه به RoadLink مجهز بوده­‌اند.

علاوه بر این، NXP و شرکت Cohda Wireless  فناوری V2X خود را برای شرکت Delphi تامین می‌کنند که قرار است تا پایان سال جاری بر روی اولین خودروهای مجهز به این فناوری در آمریکا پیاده‌سازی شوند.         
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.