| کد خبر: 253858 |

عکس| قدرت عجیب جدیدترین جنگنده مرموز آمریکایی

هواگرد مرموزی که به گفته کارشناسان استرالیایی هر فروندش معادل ۶ جنگنده اف ۳۵ است، هنوز به میدان نیامده مشتری پیدا کرده است!

تین نیوز

هواگرد مرموزی که به گفته کارشناسان استرالیایی هر فروندش معادل ۶ جنگنده اف ۳۵ است، هنوز به میدان نیامده مشتری پیدا کرده است!

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، مارکوس هلیر و اندرو نیکولز از مرکز سیاست های استراتژیک استرالیا در مقاله ای پیشنهاد کرده اند که ارتش استرالیا باید به خرید بمب افکن پنهان کار بی ۲۱ بیاندیشد. پرنده ای که می گویند نخستین بمب افکن نسل ششم جهان است.

بی ۲۱ ریدر بمب افکن پنهان کاری است که توانایی حمل سلاح هسته ای و مهمات متعارف را دارد و با برد بالا و توانایی حمل حجم بالای سلاح در رده تجهیزات نظامی استراتژیک طبقه بندی می شود.

از این بمب افکن ۱۰ روز پیش رونمایی شد و هر چند هنوز اطلاعات چندانی از قابلیت ها و مشخصات آن به دست نیامده است، در مقاله هلیر و نیکولز به برد ۱۰ هزار کیلومتری و توان حمل ۱۰ تن مهمات این پرنده مرموز اشاره شده است. آن ها پیش بینی کرده اند که هزینه خرید ۱۲ فروند بی ۲۱ برای استرالیا چیزی حدود ۲۵ تا ۲۸ میلیارد دلار خواهد شد و هزینه سالانه نگهداری آن ها چیزی حدود نیم میلیارد دلار خواهد شد.

جنگنده آمریکایی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    البته f22 ریپتور، او هم قابلیت حمل سلاح اتمی دارد و به داوری من، این یک نوع تنش با روسیه در مقابل با سوخو ۳۵ که از نسل ششم هست و همچنین تنش با چین هم وجود دارد در مورد تایوان و گسترش محدوده دریایی چین که دائم در حال ساخت جزیره های مصنوعی هست، از این جهت چنین پروسه ای از نگاه ژئوپلتیکی استرالیا بیرون میاید،صرفا برای رو دست زنی است. ۲۱b هم از زمان تولیدش دو سال گذشته که علامت سوال ایجاد میکند و چنین هزینه ای در این قرن برای خرید و نگهداری بمب افکن که فقط نگاه مانوری دارد،و تعادل قوای نظامی منطقه ای و جهانی را بر هم خواهد زد و احتمالا انجام آن نهایی نخواهد شد. ضرب المثلی که میگه: ( کسی که فریاد و فحاشی میکند، چونکه نمیخواهد دعوا کند.)